3289
Sök

Trim Saab 9000 Cse 2,3 T Årsmodell 1993

687 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Tjena!
Jag skulle vilja ha lite hjälp med trim till en Saab 9000 Cse 2,3 T Årsmodell 1993. Vilken firma ska man helst vända sig till? Och var kan man få tag på billigare delar beg. eller billigare oanvändt? Jag siktar runt 300 hk med ett gött sound.

Hjälp tack! smile

/Daniel

1 060 Inlägg
5 juli 2007

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן

687 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Tack för tipsen. Dessa har jag redan koll på. Tänkte ifall det fanns andra alternativ? smile

med lem
1 925 Inlägg
5 juli 2007
Danne_485 skrev:
Tack för tipsen. Dessa har jag redan koll på. Tänkte ifall det fanns andra alternativ? smile

nordic o maptun är dom bästa till saab så bry dig inte om andra tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

687 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Haha, ja de är väl det. Men de kostar ju därefter med. Tänkte att man kanske kunde köpa å göra vissa saker själv osv. Eller om det fanns något billigare alt. Vad är viktigast att satsa på när det gäller trimdelar osv då?

med lem
1 925 Inlägg
5 juli 2007
klart du kan göra själv,,köp 3" byt turbo o luftfilter, kläm dit extra spridare eller byt..när du gjort sånt så åker du o mappar bilen istället,, då tjänar du nog några tusenlappar iaf smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

113 Inlägg
5 juli 2007
Val av chipfirma skulle jag villja säga Maptun lr Bsr, dom får ju ut mest effekt på sina bilar
iaf

1 489 Inlägg
5 juli 2007
Danne_485 skrev:
Tjena!
Jag skulle vilja ha lite hjälp med trim till en Saab 9000 Cse 2,3 T Årsmodell 1993. Vilken firma ska man helst vända sig till? Och var kan man få tag på billigare delar beg. eller billigare oanvändt? Jag siktar runt 300 hk med ett gött sound.

Hjälp tack! smile

/Daniel

Du kommer aldrig till 300hk med originalstuff på bilen wink. Om du byter turbon till en TD04 från en 9000 Aero och en aluintercooler, koppling, spridare så borde du kunna komma runt 280-300hk typ wink

Du har en Garrett TB2531 turbo i din 9000 nu och den är bänkad till 270hk som mest. Och då är det väldigt stressigt för turbon. Den överlever inte många dagar wink (Finns säkert dom som har klämt ur mer, men inte 300hk som är bänkade iaf)

PYSTRIMMA aldrig en saab då dom har ett avancerat styrsystem medmera. En del bilar, t.ex Volvo 240 medflera kan man köpa en s.k pysventil (Nej, det är inte dump/avlastningsventil jag syftar på) och pysa upp laddet. Men det ska inte göras så om du hör nån säga det på korvmojjen så ska du inte göra det big_smile

Räkna med 10-15k ungefär så borde du klara dig rätt bra smile

Mvh Marcus

• Även den starka måste ta i när han skiter

687 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
Tack för tipsen. Det jag tänkt ordna om ekonomin tillåter är att byta intercooler, mappa, ny turbo (ev. någon av maptuns mellanklass.) öppet luftfilter, 3" hela vägen samt ev. byta spridare. Någon som vet hur mycket nya, bättre sprider gör för prestandan? Och om man kanske borde byta kammar å kanske plana toppen?

/Danne

Sök