Tjena som titeln säger så undrar jag om de är olika kammar i 99-00 V70 (med el-gas) i 170HK jämnfört med 140HK? Vet att 850 GTL så körde de olika men har hört att vid V70N så var de mjukvara bara.
Motorerna är identiska mellan 140 och 170hk. Skillnaden är enbart att gasspjället inte öppnar 100% på 140hk.
140(144)Hk motorn innan 99 var en helt annan motor med 10v istället för 20.
Riktigt så enkelt är det inte. Det finns 144 hk 99:or med gamla motorn (jag har ägt en tex). Så trådskaparen måste se till att eventuell donatorbil verkligen har nya motorn.
Sedan så fick ju för övrigt 170 hk-motorn faktiskt bara 165 hk när nya motorn kom 1999...
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Jo visst, men det är ju rätt uppenbart hurvida man har den gamla motorn eller nya motorn om man bara öppnar huven. Gamla 144hk-motorn har ju mekaniskt spjäll, fördelare och texten "DOHC" på tändstiftskåpan, medans nya har elspjäll, separata spolar och helt andra kåpor
Alla GLT med nya motorn är inte reggade med 165hk dock, vill nog t om påstå att dom flesta är reggade med 170hk, iaf 99.
Jo visst, men det är ju rätt uppenbart hurvida man har den gamla motorn eller nya motorn om man bara öppnar huven. Gamla 144hk-motorn har ju mekaniskt spjäll, fördelare och texten "DOHC" på tändstiftskåpan, medans nya har elspjäll, separata spolar och helt andra kåpor
Alla GLT med nya motorn är inte reggade med 165hk dock, vill nog t om påstå att dom flesta är reggade med 170hk, iaf 99.
Ja, det är ju väldigt uppenbart. Tänkte mest bara nämna det så inte trådskaparen bara går på att någon tex har en 99:a och köper delar från den.
Det stämmer att alla inte är reggade med 165 hk. Men rätt många, av någon anledning. Finns säkert någon brytpunkt för det, men jag vet inte exakt när.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/