spillolja skrev:
Rent sporadiskt, den finns en förpump i tanken, m,an kan geom att slå på tändningen lyssa så den inte för missljud, annasr skulle det kunna vara tempgivaren som spökar (NTC-motständ 2,2 kohm)
Finns inga andra missljud från pumpen förutom att den trycksätts, om man tar in och ut nyckeln direkt efter den "trycksatt" så gör den samma sak igen, vilket får mig att tro att det inte är något läckage.
Yttertempgivaren är ej inkopplad(har testat med), sitter på fronten som ej är monterad än, den ger dock rätt tempratur (kollat med delphi).
Om du inte menar någon annan temp givare, den till kylarvätskan funkar iaf, har inga andra felkoder på några givare.
simlar skrev:
Har du uppdaterat motorstyrdonet?
Det rekommenderas att göra vid motorbyte.
Du har inga felkoder?
Har tyvärr inte gjort det, verkar som man behöver VAG-COM vilket jag inte har tillgång till, finns det några andra knep om iaf nollställa?
Men om den har startat så borde väl den starta igen?
Hade köpt ditt resonemang om den inte startat efter motorbytet, men kanske har fel?
Anledningen till motorbytet var att kolven i cylinder 3 försökte rymma ut genom blocket
Har haft lite blandade koder, raderade koderna för några dagar sen och inga kom tillbaka (förutom blinkers etc då dom är urkopplade), motorn har dock inte startat sen dess men skrev ner dom ...
Kod:
Bensin (CDGA - Motronic - MT/AT)
DTC Beskrivning
P0071 - Omgivningstemperaturgivare, områdes/prestanda problem
- Permanent
P0071 - Omgivningstemperaturgivare, områdes/prestanda problem
- Permanent
P1335 - Vridmomentsövervakning 2, motor; gränsvärde överskridet
- Intermittent
P0106 - Insugningsrörstryck/barometertryckkrets, område/prestanda-problem
- Permanent
P305A - Okänd felkod
Dessa fanns när jag köpte bilen:
Kod:
Bensin (CDGA - Motronic - MT/AT)
DTC Beskrivning
P3361 - Feltändningsdetektering
- Permanent
P3364 - Cylinder 3, feltändning detekterad
- Permanent
P0106 - Insugningsrörstryck/barometertryckkrets, område/prestanda-problem
- Permanent