Brådhis skrev:
Känns svårkört om man spärrar på 1400 rpm på 1-3...?
På en trött bmw 6a som är totalt stendöd på låga varv är den ju det.. på en diesel så är det perfekt varv...
så det beror ju på vad för motor man har..
tex v70 08- med 1.6d så är det ju ett rent helvete att få till fartspärren man får gå in och moment begränsa dom så dom inte orkar över 30km/h derför ingen gör dessa för att det är ett jävla pill.. polarn gjorde min chefs dotters 08:a och det tog en jävla tid att få till det utan att bilen vart slö. att få den att göra 30 är inte svårt men med momentbegränsing så blev det ju som att släpa runt på 2000tons bil med 10hk
den blev dock bra med lite pill enligt polarn.
men tex bsr gör ju inte dessa så någon anledning finns det till det
bmw har ju något liknande problem som gör att på vissa styrsystem är det ett helvete.. sitter det ett Bosch är det sällan problem oavsätt märke.. men siemens så är det plötsligen ett helvete. finns inga kartor till all kodning så man vet inte vad som är vad och det skilljer mellan samtliga siemsens boxar så en annan är inte den andra lik. så man får inga ledtrådar om jag fattat det rätt.. jag själv kan inget om sånt men polarn har allt på med sånt i 15år
så säkrast om man vill åka ecu spärr är att välja en bil med Bosch system. eller så får man köra med en lös spärr.. en annan kompis reggar bara med en utanpåliggande spärr på sina v50 men det är onödigt krångligt.. men det är sällan bosch på dom.
bäst är att köra ecu spärr Bosch system med abs safe. då behöver man bara blocka växellådan så man inte får i förhög växel. för det kan ställa till det på dom.. och den spärren måste vara stark. för poliserna bryter tills skiten går sönder. så man ska alltid såga spaken på a-traktorn så när dom börjar ta i så går spaken av så slipper man byta spakställ för dom bryter tills spakstället spricker annars. så det är bättre att idioten sitter med en växelspak i näven och ser dum ut.. för dom som råkat ut för dom värsta poliserna har sätt hur dom mer eller mindre tar i så mycket att ingen normal mäniska gör så med sin bil. sen spricker spakstället och vips går det att byta växel