4171
Sök

KÖPRÅD: Borde man sälja sin golf 2a och köpa annat?

302 Inlägg
7 april 2022
Trådstartare
Just nu startar den inte, vet inte riktigt vad felet är men tror det är någonting med remmen och inställningarna. Ska ta en titt med en som är mer kunnig än mig om det där i helgen.

Men om man nu säljer den som den står, vad för bil borde man skaffa då? Jag gillar verkligen golf 2or men hade också varit roligt att testa annat. Jag blir nästan sugen på någon 744 eller skattefri e-klassare eller liknande. Vill helst ha sedan men dem drar mycket mer än vad golfar gör, vilket jag ogillar.

Annars om man får igång bilen ska man behålla den och köra den ett tag till eller sälja den för en liten mer peng och skaffa annat? Frågan är bara hur länge den lever.

Mvh

EDIT: Jag har ju ändå köpt sommarfälgar och mörktonade HELLA baklyktor till golfn för en fet peng så om jag säljer det har jag ju lite mer pengar att röra mig vid om jag vill skaffa något annat. Men golf 2or sitter djupt i mitt hjärta så om jag skaffar en annan golf kan jag ju bara använda dem till bilen.
Senast redigerat av dwadw (7 april 2022)

5 686 Inlägg
7 april 2022
Är väl en 1,8 på 90hk?
Dom motorer tar inte i ventilerna vid kamremsbrott så har remmen farit eller kuggar över är det bara vrida vev, kamaxel och fördelaraxeln till sina markeringar och hänga på en ny kamremssats.

438 Inlägg
7 april 2022
Vilken årsmodell?
Min gav tändmodulen upp på, bytte den så starta den fint igen, sälj inte, fina bilar, drar väl hälften av en Volvo smile

302 Inlägg
7 april 2022
Trådstartare
simlar skrev:
Är väl en 1,8 på 90hk?
Dom motorer tar inte i ventilerna vid kamremsbrott så har remmen farit eller kuggar över är det bara vrida vev, kamaxel och fördelaraxeln till sina markeringar och hänga på en ny kamremssats.

Jo vi har försökt, den ska stå rätt nu men startar ändå inte. Vet inte vad annars för fel det kan vara.

302 Inlägg
7 april 2022
Trådstartare
Vett74 skrev:
Vilken årsmodell?
Min gav tändmodulen upp på, bytte den så starta den fint igen, sälj inte, fina bilar, drar väl hälften av en Volvo smile

Det är en 1990 med 1.8 liters motor. Har bytt kamremmsats och den borde stå rätt inställt nu, men startar ändå inte så har ingen aning vad felet kan vara. Men min golf är ändå inte så värst fräsch då den har en intryckt front och buckla i framskärmen, och en del ytrost.

Sök