hasten940 skrev:
Hej!
Jag har en Volvo 940 GL -94 som har lite problem med bränslemätaren. Den ligger bara på tom hela tiden och vägrar att röra sig. Vill ha en fungerande mätare utan att behöva byta hela mätarhuset.
Jag har tänkt och tänkt och kan inte fatta vad det e för fel på den. Har snackat med en kille som hade en volvo 760 och han hade samma problem som jag har. Men han fattade inte heller vad det va för ngt problem.
Hoppas att någon kan hjälpa mej med detta lr i alla fall få mej på rätt spår:D
//Johan
Ett väldigt vanligt fel på 940 och 740.
Kan vara allt från mätarmaturen till mätaren svårt att säga. Det enda som finns att göra är att felsöka eller köra efter tripp mätaren det har jag gjort i 5år. Min mätare visar ibland full tank när den är tom och tvärt om. Den har sitt eget humör och visar vad den vill. Min tankarmatur är utbytt så där ligger inte felet i mitt fall. Men ärligt talat det fungerar skitbra med trippmätaren sålänge man tankar fullt på macken och nollställer.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?