Hmm... Den där har ju mekanisk insprutning 🤔
Du har motorkod AAR, den rackarn har ju en triggergivare på vevaxeln samt en hallgivare i fördelaren.
Har du konstaterat vad som saknas för lyckad tändning?
Det som behövs är bränsle, gnista, kompression och timing.
Ta bort en och bilen går inte.
Min gissning är att om du försöker starta bilen o sen plockar ur ett tändstift så är det nog blött av bensin, och det är alltså gnistan som saknas.
Det är vanligast på dessa vagnar.
Sen skulle jag börja kolla främst hallgivaren i fördelaren, samt dito kablage.
Även vacuumläckage kan strula till det på dessa vagnar, t.ex är det ju så att om Du lossar oljelocket när bilen går så stannar motorn.
Om du lossar bälgen som går från luftfiltret till insuget så kan du testa köra luftvågen manuellt med fingrarna och se vad som händer, det är den som styr hur mycket bränsle som släpps genom till spridarna.