2698
Sök

Byta hjulnav kommer de funka!???

120 Inlägg
10 juli 2007
Trådstartare
Hallå där!
Jag e mitt inne i en brainstorming när det gäller nya fälgar. har 5 bultade nu med helt andra bultcirkelmått o alla andra mått för den delen också än de nya fälgarna jag ska sätta på, ja SKA sätta på. smile dom nya är oxå 5 bultade det är enda likheten = )
Så det jga undrar är kan man inte lösa problemet ganska smidigt genom att byta ut hjulnaven på bilen mot en från en bil där dom nya fälgarna ska sitta egentligen o passar som smeck på?? är det så enkelt eller går det inte? inget e väl omöjligt men tänkte om det är mycket som behöver ändras förutom de? bromsoken antar jag men det har jag funtat på redan.big_smile
Vore tacksam för hjälp!

V4
218 Inlägg
10 juli 2007
Det finns säkert spacers med ändrat bultcirkel, annars får du be någon med kunskapen göra några åt dig.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage

Eliminator
1 441 Inlägg
10 juli 2007
Alternativ ett är att skaffa spacers,, med rätt dimension/radie på hjulbultarna, det andra är att plocka ner skivor och trummor och borra om dem till rätt dimension/radie. Bromsarna  kan inte vara nått problem. Däremot kan fälgarnas konstruktion vara problem, det beror bla på hur långt in i fälgen själva navet sitter i jämförelse med orginal samt hur breda de är och hur hög profil på gummi du tänker ha för att få plats i hjulhus och skärmkanter.

//T

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Sök