det Man kan testa är helt sonika att koppla ett löst batteri och testköra kretsen och se vad som lyser på vagnen istället för att kolla kablar och kontakter,
Ett släpvagnsstyrdon har idag lampövervakning på många bilar, vilket jag vill påvisa inte har något med Canbus att göra!
Canbus är ett dataöverföringsprotokoll att använda det i detta sammanhang är helt fel,
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Controller_Area_NetworkDäremot kommunicerar styrenheterna med varandra via Canbus.
Om verkstaden säger att systemet fungerar och att du själv testat att det fungerar med andra släpvagnar så skulle jag säga att felet fortfarande ligger i din husvagn,
Antingen har husvagnen för hög last mot vad styrenheten klarar av och stänger av pga det, det kan ju även vara en sak till och det är ju om du råkat byta till dioder på husvagnen och styrenheten inte klarar av att dioder sitter där, dvs känner inte av att kretsen är sluten med lampövervakningen.
Det jag stött på när det inte fungerar är oftas dessa fel, och det är väldigt sällan felet ligger i bilen i sig, klart att det händer men mer vanligt att släpvagnarna har div fel.
Så det jag tror är att det antingen är för mkt last mot vad styrenheten klarar av och stänger därför av, det är för mkt sned last så den stänger av den kanalen för att inte skada sig,
Det sitter diodlampor så att styrenheten helt enkelt inte slår på strömmen ut,
Det man kan göra är ju att koppla in sig med en lampa i kontakten och frigöra husvagnen och se om testplantan tänds, fungerar det där skruvar man ihop 7pol och går till kopplingsdosan i vagnen och gör samma sak där, tills man hittar på varför den gör så,
Har man även något som uppfattas av styrenheten Som en ren kortslutning så kan styrenheten även där slå ifrån strömen lite beroende på hur bra lampövervakning den är utrustad med,
Men som sagt bra att inse sina begränsningar men skulle tro att du behöver lämna in din bil och släpvagn så firman du lämnar till har hela förutsättningen för problemet.
Med vänlig hälsning,