8 september 2022
Trådstartare
Hej hej! Som jag tidigare skrivit i rubrik så har jag en 88:ans 744 b234f. Tänkte kolla om nån kan ha en aning vad det kan vara för fel som spökar?
Jag har haft tidigare en avgasläcka som vi försökt fixa genom att hänga upp avgasröret riktigt med en helt ny halvsats och svetsa och teppa igen osv osv. Avgasröret sitter och klonkar inte när man skakar på det.
Men, vi behövde ta av lambda och katt.
Och sen när vi satt tillbaka katten och lambdan Så gick den som ett lik.
Vid låga varv/ hastighet så går bilen inte mer än 20/30 km men om man trycker plattan i mattan å tvingar bilen växla så kommer man upp i typ 50/60 å där bryts det och då går den vanligt. Den går ojämt på tomgång och lägger av där ibland. Bilen visar felkod på gamla lambdan.
Jag tänkte då, ” det ör en gammal bil och lambdan har säkert sagt upp sig, eller att gamla katten blivit igensatt ”. Så jag bytte till ny lambda och katt.
Bilen går ännu sämre nu. Jag har kollat allt och nollat felkoden. Men den går sämre. Kommer nästan inte upp i hastighet alls. Den går knappt gas och bara rucklar sig fram. Ibland får den för sig att släppa. Då funkar den precis som vanligt i nån sekund, sen vill den Inge mer.
Senast redigerat av Volvoarkul (8 september 2022)
Volvo är kul, när det funkar