4051
Sök

Bmw f30 335i Kupevärme problem

85 Inlägg
16 oktober 2022
Trådstartare
Nybliven bmw 335i f30 ägare och jag tänkte kolla om nån annan haft problem med kupevärme. Blir bara kallt/ljummet vid körning och något varmare när bilen står still på tomgång och jag inte kör kupefläckten på mer än lägsta fläcktstyrka... Ökar jag fläcken till mer än halva styrkan så försvinner all värme. Nån som har varit med om liknade? Bilen är en import från Dubai men ägaren som importerade bilen för 6 årsedan (första ägaren i Sverige som ägde bilen sen den va ny tills föra året då han sålde den) har inte haft några problem med värme på vintern innan 🤔 Några tips på hur jag kan felsöka?

Fri fart för ett fritt folk!
14 263 Inlägg
16 oktober 2022
börja med felkoder.. kan vara någon spjällmotor som är trasig.

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
18 119 Inlägg
16 oktober 2022
Mm. spjället som styr mängden vatten till kupéelementet bör kontrolleras först. Litar du på förra ägaren? Bilen kanske har ett betydligt sämre värmesystem än de som är sålda i Skandinavien? Sånt var ju vanligt förr. Folk tog hem dieselpassater men dessa hade ingen tillsatsvärme...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

* Voff voff *
10 694 Inlägg
16 oktober 2022
Precis så var min förra V70, tills jag bytte värmepaketet. Sedan funkade allt som det skulle.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

85 Inlägg
28 oktober 2022
Trådstartare
Problemet löst. Bmw spolade värmepaket och nu kommer det bra med värme 😃

Sök