1935
Sök

Volvo 745 regina LMM

26 Inlägg
18 februari 2023
Trådstartare
Hej, någon som vet vart man hittar nya 2 stifts lmm till regina?

Det är den som är tom på insidan med en givare i bara och är blå på utsidan. Misstänker att min gett upp då den går lika dåligt / bra i vissa tillfällen med som utan lmmen.

Antar att den är paj då min 940 börjar gå dåligt när man drar ut lmmen men kan det vara så på regina? Jag vet inte kan inte så mycket om det systemet men enligt min erfarenhet är den paj.

Nu till problemet vet inte vart man hittar nya, googlat i flera timmar men kommer ingenstans.

Numret är 1537. 1022. 92 Siemens.

5 776 Inlägg
18 februari 2023
Det är bara en vanlig insugstempgivare.
Själva givaren ska gå att byta löst.
Extremt ovanligt att den går sönder.
Kopplat du ur insugstemp anväder ecu ett ersättningsvärde, på dom flesta ecu jag pillat med är ersättningsvärdet -40°C
Bil går då extremt fett om du kopplar ur givaren.

5 776 Inlägg
18 februari 2023
Koppla ur givaren och ohm-mät den.
Givaren ändrar motstånd efter temperatur.

26 Inlägg
18 februari 2023
Trådstartare
simlar skrev:
Det är bara en vanlig insugstempgivare.
Själva givaren ska gå att byta löst.
Extremt ovanligt att den går sönder.
Kopplat du ur insugstemp anväder ecu ett ersättningsvärde, på dom flesta ecu jag pillat med är ersättningsvärdet -40°C
Bil går då extremt fett om du kopplar ur givaren.

Okej så den kan alltså inte gå dåligt även om den är trasig? Ja har bytt tänddelar å pumpen går så det är de enda logiska för mej men ja tar gärna emot tips på vad det kan va annars.

5 776 Inlägg
18 februari 2023
Är den trasig så hänger på hur den gått sönder. Avbrott eller kortslutning.
Dvs oändligt motstånd eller inget motstånd.

Den information du gett är att bilen går dåligt om du kopplar ur den.
Det tycker jag låter normalt då bränsleblandningen blir fel om ecu inte får insugstemp.

Hade bilen gått lika dåligt med insugstemp inkopplad som urkopplad så hade man kunnat anta givaren vore trasig.

Går bilen bra med alla givare inkopplade?
Senast redigerat av simlar (18 februari 2023)

Sök