2766
Sök

Fönsterhissar, Audi A3 -03

8 Inlägg
8 juli 2011
Trådstartare
Tråd från 2011 /Mod
Hej.

Jag äger eventuellt en Audi A3 -03 inom en snar framtid. Nu är det så att fönsterhissen på förardörren ej fungerar.

Fönsterhissmotorn ska vara bytt av en bilmek i Sthlm. Men det ska inte ha hjälpt, utan dom ska då ha hävdat att det var något fel med vajrarna vilket då skulle kosta ytterliggare 3000:- (förutom jobbet med motorn för 4000:-) att laga. Detta är vad jag fått berättat av nuvarande ägaren.

Jag tänker att detta går att laga själv, köpa begagnade delar och byta ut.. Jag har hittat en del bra trådar och guider om hur man monterar isär/ihop dörren, men hur är det då med vajrarna.. kan man dyka på mycket strul och kan det bli dyrt osv? Vad kan man behöva för "nya" komponenter?

Tack

2 Inlägg
11 augusti 2023
Löp.fönsterhiss hos slruvat.se eller trodo.se nogra hundra lappar.hur man byter finns på Youtube. Föndterhissmotor begagnad kostar 1/3 ev ny pris som är 5000

* Voff voff *
10 702 Inlägg
11 augusti 2023
livada skrev:
Löp.fönsterhiss hos slruvat.se eller trodo.se nogra hundra lappar.hur man byter finns på Youtube. Föndterhissmotor begagnad kostar 1/3 ev ny pris som är 5000

Chansen är nog stor att trådskaparen löst detta på dom 12 år(!) som gått sedan detta postades... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök