2953
Sök

Fk startar inte efter motorenovering

5 Inlägg
15 oktober 2023
Trådstartare
Tjena. Då jag har slut på idéer tänkte jag kolla om nån lite kunnigare har tips. Hade köpt en 945 -98a fulltryckare me 40k mil. Köpte av nån blondin som inte kunde nåt om bilar o lmm va dålig så jag fick den riktigt billigt pga att den gick dåligt. Körde i en vecka sen börja den knacka. Tappade ut oljan o den va full me soppa o jätte blaskig. Så jag renovera den o passa på o byta till manuell då den va automat.

Fick i allt på plats för några dagar sen men den ville inte starta. (Startspärren från automaten är byglad så de e lungt) den har gnista. Riktigt kraftig komp. Luktar soppa när jag försöker starta den. Provade med startgas o då tände den halft till en gång sen va den tvärdöd.

Så då äre mina fråga vad som kan va fel. Då det är en 98a så har den väl en så kallad immobaliser. Ärre den som spökar? Kan man kolla om det är immobaliser på ett enkelt sätt innan jag kostar på en ny bränslebox?

Soppapumpen pumpar som den ska också så det är nog inte den.
Hade behövt nån bra åsikt på detta. Tack på förhand smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 149 Inlägg
15 oktober 2023
satte du svänghjulet på rätt ställe  dvs   uppehållet 60-2 vid startmotorhållet med nollad motor

Kör fort så hinner inget hända...

5 Inlägg
15 oktober 2023
Trådstartare
Growe skrev:
satte du svänghjulet på rätt ställe  dvs   uppehållet 60-2 vid startmotorhållet med nollad motor

Aa de sitter rätt

Sök