Growe skrev:
candyweiss skrev:
granadadr skrev:
så vi med Diesel, bensin, om vi kör i dåligt väder stanna gärna en gång extra å tanka,, så slipper man onödigt obehag,, sitta i en varm bil med mobilen laddad,, se på netflix eller dyl
har faktiskt aldrig kollat vad min drar på tomgång,, får kolla det någon gång
Det behöver inte vara "dåligt" väder, det räcker att det är lägre än +5 till +10 grader C.
På vinterhalvåret undviker jag att aldrig ha mindre än 1/3 kvar i tanken, så har jag gjort i många år.
måste fråga hur bor du för att ha den oron?
kör som mest till Tokholm någon gång i bland.. där är ju städerna så nära att jag utan tvekan skulle börja resan under kvarts tank
till och från jobbet är jag alltid ett samtal ifrån hjälp
har kört punka några gånger och ena gången kom polarn och skjutsade mig till jobbet. jobbade en hel dag kom hem mitt i natten då stog min bil utan punktering på jobbet..
faktist aldrig känt behovet av att ha något med mig.. får vara glad om jag har en jacka med mig. nu när det är-10 har jag det men är det bara runt -5 har jag alrig med mig jacka..
skulle jag mot förmodan frysa ihjäl för att jag åker av vägen hade jag gjort det förr eller senare endå för då sitter jag fast och inte når telfonen och då kvitatr endå en jacka det drar bara ut på lidandet lite extra
Skåne. Händer ofta olyckor på E6 och/eller E22 då man kan bli stående i timmar. Menar du att det är fel att ha bränsle i tanken om något händer. Varför ska jag riskera att få soppatorsk och sedan ha problem med det?
Offtopic: Hela vinterhalvåret använder jag parkeringsvärmaren inför varje körning. Sen är rattvärme och stolsvärme igång hela tiden, så underbart skönt för händer, rygg och kropp.
Eller du har inte förståelse för att människor är olika varma och kalla i kroppen? Så för att du inte fryser så får ingen annan göra det
Senast redigerat av candyweiss (8 januari )
VAG har världens bästa bilar.