3361
Sök

Väghållnings kit saab 9000 T16 (-85), 60mm för lågt?

Saaboholic
3 129 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Tjenare.
Är inne på att skaffa mig ett väghållningskit för att få bättre körupplevelse samt kontroll på bilen.

Nu till frågan..vilken skall man ha? har kollat runt på GE motorsport då de verkar vara billigast.
Hittade då 60mm fram/40mm bak och 40/40 (dessa som är intressanta för min del).

Vilken är att rekommendera? blir det för lågt med 60mm fram?

Tilläggas kan att det kommer även sitta ett stort airflow paket tillsammans med sänkningen..

Mvh
Mr B

"Liberty of thought is the life of the soul"

42 Inlägg
5 juli 2007
hedley skrev:
Tjenare.
Är inne på att skaffa mig ett väghållningskit för att få bättre körupplevelse samt kontroll på bilen.

Nu till frågan..vilken skall man ha? har kollat runt på GE motorsport då de verkar vara billigast.
Hittade då 60mm fram/40mm bak och 40/40 (dessa som är intressanta för min del).

Vilken är att rekommendera? blir det för lågt med 60mm fram?

Tilläggas kan att det kommer även sitta ett stort airflow paket tillsammans med sänkningen..

Mvh
Mr B

blir nog bra med 60 fram och 40 bak... annars ser den så bak tung ut...

Nr #932 på ss9000k

Saaboholic
3 129 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Jasså? okej..men går det att köra med den dårå? dvs så den inte skrapar i vägguppen osv..jag vill ju inte lacka om och göra om hela fronten varje vecka precis? wink

Chef
379 Inlägg
8 juli 2007
Beror på hur du kör, vilka fälgar och däck som sitter på......

Jag skulle satsa på 60/40, eftersom den annars ser baktung ut.

bara tänka sig för när man kör över vägbulor och köra snett över så brukar det ofta gå bra!

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
8 juli 2007
Eller så lägger du på någon slant till och köper en ställbar coiloversats från samma ställe, helt klart värt det då kan justera bilen till den höjd du vill ha den smile
Har det på min audi och är helnöjd smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
Jag kommer köra med mina 16" infällda aero fälgar ett tag till.. 205/60 nåt sånt lågprofil..

vill inte lägga ner mer pengar på coilover..det är ju fan 2-3 lök till..allt för mycket för en vanlig student..så inga småslantar då direkt hehe wink

3 295 Inlägg
8 juli 2007
min är sänkt 60/40 mm.. kolla in bilderna så ser du hur det blir. ang däckdimension på 16 tums aero fälgar så ska du 205/55 däck på dom annars så blir det fel rullomkrets och missvisning i hastigheten.

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 juli 2007
Trådstartare
Slave_joe skrev:
min är sänkt 60/40 mm.. kolla in bilderna så ser du hur det blir. ang däckdimension på 16 tums aero fälgar så ska du 205/55 däck på dom annars så blir det fel rullomkrets och missvisning i hastigheten.

Okej.. jag har 205/50 R16..

Sök