3185
Sök

Förlorar kylvätska utan läckage

532 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#1
S60 2.4

Häromdagen var nivån på "min". Fyllde till max och lite mer.

Nu är nivån ned på "max"

Ingen rök ur avgassystemet

Ingen olja i vattnet

Inget vatten i oljan

Mattor är torra inne i bilen

Snustorrt överallt

Några förslag? Eller kan det vara avdunstning via dålig reservoar? Tycker den inte riktigt är tät runt skarvarna.

Professionell hatare

Forummoderator
17 902 Inlägg
2 juni
#2
Fyllde på när den var kall och kollade igen när den var varm kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

532 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#3
Hybrid_ skrev:
Fyllde på när den var kall och kollade igen när den var varm kanske?
Fyllde på kall och kollade efter ksk 5 tim efter körning. Kollade nu igen efter natten och det är samma nivå.

Jag hoppas att det inte är något problem och att den gick ner till min första gången var pga luftbubblor efter att ha bytt generator osv.

Men om det läcker in i kupén kan man känna det på mattorna eller måste jag ta bort mattan?

Professionell hatare

Forummoderator
17 902 Inlägg
2 juni
#5
Blanke skrev:
Hybrid_ skrev:
Fyllde på när den var kall och kollade igen när den var varm kanske?
Fyllde på kall och kollade efter ksk 5 tim efter körning. Kollade nu igen efter natten och det är samma nivå.

Jag hoppas att det inte är något problem och att den gick ner till min första gången var pga luftbubblor efter att ha bytt generator osv.

Men om det läcker in i kupén kan man känna det på mattorna eller måste jag ta bort mattan?
När du fyller på finns inget tryck i systemet. När du kört en bra stund blir det tryck, vilket är normalt. Då är nivån lägre. Sen som du säger, diverse luftfickor kanske försvinner. Jag ser inget konstigt i detta. Hade inte varit orolig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

532 Inlägg
2 juni
Trådstartare
#6
Hybrid_ skrev:
Blanke skrev:
Hybrid_ skrev:
Fyllde på när den var kall och kollade igen när den var varm kanske?
Fyllde på kall och kollade efter ksk 5 tim efter körning. Kollade nu igen efter natten och det är samma nivå.

Jag hoppas att det inte är något problem och att den gick ner till min första gången var pga luftbubblor efter att ha bytt generator osv.

Men om det läcker in i kupén kan man känna det på mattorna eller måste jag ta bort mattan?
När du fyller på finns inget tryck i systemet. När du kört en bra stund blir det tryck, vilket är normalt. Då är nivån lägre. Sen som du säger, diverse luftfickor kanske försvinner. Jag ser inget konstigt i detta. Hade inte varit orolig.
Jag hoppas och håller ögonen öppna. Ärligt talat fick jag lite panik bara då när jag kom hem igår var det en pöl under bilen kring vattenpumpen. Men fick höra senare av en granne att det hade regnat i ungefär 2 minuter, men enda pölen som formades var under min bil. Skuggan höll det från att dunsta smile
Senast redigerat av Blanke (2 juni )

Professionell hatare


Sök