3118
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

441 Inlägg
14 juni
#6521
Lucif3r skrev:
Blanke skrev:
Spännaren på min blåa volvo gick sönder för några veckor sedan. Väldigt spännande att köra hem utan vattenpump, fläkt eller generator! Den höll hela resan dock och väl hemma blev det att fabricera en ny spännanordning.
Mmh, riktigt så illa är det ju inte på nyare, dvs vitblockare. Man förlorar ju generatorn såklart, vilket är nog spännande, men annars är det ju bara servon och ev. AC som drivs av den. Vattenpumpen är ju, på gott och ont, kamremsdriven smile På V50 och nyare med elektrisk servo så drivs ju inte ens servon av remmen... ¯\_(ツ)_/¯
Nä inte riktigt lika illa. Att byta rem på en modern volvo är faktiskt lättare enligt mig än på en rödblockare.

Professionell hatare

441 Inlägg
21 juni
#6522
Gissa vem som är en idiot?

Jag som köpte nya packningar till vattenpumpen av biltema igen.

Packningarna läcker glykol återigen efter några veckor och denna gång kommer det även vatten ur hålet på vattenpumpen! Fan vad jag älskar biltema.

Professionell hatare

648 Inlägg
21 juni
#6523
Blanke skrev:
Gissa vem som är en idiot?

Jag som köpte nya packningar till vattenpumpen av biltema igen.

Packningarna läcker glykol återigen efter några veckor och denna gång kommer det även vatten ur hålet på vattenpumpen! Fan vad jag älskar biltema.
Dom packningar är det inte fel på
Jag tror på SBV

441 Inlägg
21 juni
#6524
Muskelbil skrev:
Blanke skrev:
Gissa vem som är en idiot?

Jag som köpte nya packningar till vattenpumpen av biltema igen.

Packningarna läcker glykol återigen efter några veckor och denna gång kommer det även vatten ur hålet på vattenpumpen! Fan vad jag älskar biltema.
Dom packningar är det inte fel på
Jag tror på SBV
Tro mig dom är avskyvärda. 2/3 nya packningar var trasiga på samma ställe inuti påsarna. Den tredje var hel men läckaget kommer nu från det hörn där dom andra två var trasiga.

Professionell hatare

648 Inlägg
21 juni
#6525
Blanke skrev:
Muskelbil skrev:
Blanke skrev:
Gissa vem som är en idiot?

Jag som köpte nya packningar till vattenpumpen av biltema igen.

Packningarna läcker glykol återigen efter några veckor och denna gång kommer det även vatten ur hålet på vattenpumpen! Fan vad jag älskar biltema.
Dom packningar är det inte fel på
Jag tror på SBV
Tro mig dom är avskyvärda. 2/3 nya packningar var trasiga på samma ställe inuti påsarna. Den tredje var hel men läckaget kommer nu från det hörn där dom andra två var trasiga.
Ny leverantör igen
Biltema är skräp på det viset
Något som var bra förut blir skräp när ekonomi avdelningen köper in från ny leverantör

441 Inlägg
21 juni
#6526
Muskelbil skrev:
Blanke skrev:
Muskelbil skrev:

Dom packningar är det inte fel på
Jag tror på SBV
Tro mig dom är avskyvärda. 2/3 nya packningar var trasiga på samma ställe inuti påsarna. Den tredje var hel men läckaget kommer nu från det hörn där dom andra två var trasiga.
Ny leverantör igen
Biltema är skräp på det viset
Något som var bra förut blir skräp när ekonomi avdelningen köper in från ny leverantör
Ska försöka hitta kvittot så jag kan få tillbaka pengarna för vattenpumpen och packningarna.

Men kan det eventuellt vara normalt med 1-2 droppar från det lilla hålet?

Professionell hatare

441 Inlägg
22 juni
#6527
Måste uppdatera för att be om ursäkt till Biltema.

Det var inte vattenpumpen och packningarna. Det var termostathuset som ärgat sönder och läckaget rann efter topplocket och ned på vattenpumpen. Jag ber om Biltemas förlåtelse och lovar att jag inte ska engagera mig i ignoranta inlägg igen om era produkter.

Professionell hatare

648 Inlägg
22 juni
#6528
Blanke skrev:
Måste uppdatera för att be om ursäkt till Biltema.

Det var inte vattenpumpen och packningarna. Det var termostathuset som ärgat sönder och läckaget rann efter topplocket och ned på vattenpumpen. Jag ber om Biltemas förlåtelse och lovar att jag inte ska engagera mig i ignoranta inlägg igen om era produkter.
SBV ändå

679 Inlägg
onsdag 21:11
#6529
Någon som provat denna på klister-resterna som blir kvar när man tar bort emblem på bilen?

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ … 2000029987

Live long, and prosper.

5 579 Inlägg
onsdag 21:32
#6530
MrHyde skrev:
Någon som provat denna på klister-resterna som blir kvar när man tar bort emblem på bilen?

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ … 2000029987
Funkar bra till att ta bort klisterrester från t.ex dekaler och solfilm.


679 Inlägg
onsdag 21:33
#6531
simlar skrev:
MrHyde skrev:
Någon som provat denna på klister-resterna som blir kvar när man tar bort emblem på bilen?

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ … 2000029987
Funkar bra till att ta bort klisterrester från t.ex dekaler och solfilm.
Toppen, då blir det att rensa bagageluckan i helgen!

Live long, and prosper.

2 389 Inlägg
torsdag 20:17
#6532
simlar skrev:
MrHyde skrev:
Någon som provat denna på klister-resterna som blir kvar när man tar bort emblem på bilen?

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ … 2000029987
Funkar bra till att ta bort klisterrester från t.ex dekaler och solfilm.
Ni råkar inte ha något tips på annat medel om biltemas inte funkar? 

Köpte en beg släpvagn och limmet efter företagsloggorna går inte bort

Har testat thinner av olika sorter, BOSTIK ADHESIVE CLEANER - Lim- & penseltvätt samt biltemas label off.


5 579 Inlägg
torsdag 20:22
#6533
Fungerar det inte med medel så har limresterna bränt in hårt och kräver då mekanisk borttagning.

Kan gå med ett "suddgummi"
https://www.biltema.se/verktyg/polering … 2000032675

Går det inte med det så blir det nog tyvärr att slipa bort dekalerna.


441 Inlägg
Igår 08:59
#6534
Nybergrobin skrev:
simlar skrev:
MrHyde skrev:
Någon som provat denna på klister-resterna som blir kvar när man tar bort emblem på bilen?

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ … 2000029987
Funkar bra till att ta bort klisterrester från t.ex dekaler och solfilm.
Ni råkar inte ha något tips på annat medel om biltemas inte funkar? 

Köpte en beg släpvagn och limmet efter företagsloggorna går inte bort

Har testat thinner av olika sorter, BOSTIK ADHESIVE CLEANER - Lim- & penseltvätt samt biltemas label off.
Jag fick av med label off efter att ha gnuggat i ett tag. Dubbelhäftande tejp på gipsväggar. Gick prima.

Professionell hatare


Sök