3467
Sök

GARAGET 20 ÅR

Forummoderator
17 725 Inlägg
lördag 09:25
#61
Mossan1 skrev:
chrizz skrev:
Mossan1 skrev:
Men, fetstilen försvinner inte när man läst, eller ens svarat på ett inlägg.
Kanske tillfällig bugg?
Var det så förut verkligen? Det baseras på när du loggade in senast, och inte per inlägg. Kan kika på det också, men jag tror faktiskt att det var så tidigare också.
Ja, jag är helt säker på att fetstilen försvann när man efter att ha läst en tråd gick tillbaka till forumdelen. (tex "Allmänt").  Så kunde jag se om jag läst alla. Brukar börja med dom vars överskrift antyder att jag kan ge värdefullt svar.
Helt korrekt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 925 Inlägg
lördag 10:55
#62
Det är det att jag tycker att texten är "tunnare" än tidigare och inte lika "svart", det är inte storleken det är fel på!


Forummoderator
17 725 Inlägg
lördag 10:56
#63
jaka54 skrev:
Det är det att jag tycker att texten är "tunnare" än tidigare och inte lika "svart", det är inte storleken det är fel på!
De har du rätt i! Även om jag drar upp skärmen med fingrarna så är texten tunnare!

EDIT: Sitter vid en laptop.
Senast redigerat av Hybrid_ (lördag 10:57)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Trucker
1 397 Inlägg
lördag 11:30
#64
chrizz skrev:
Du har id 268. Det var som fan alltså. Det är nog det lägsta jag sett på mycket länge från en aktiv medlem. Fan vad glad jag blir big_smile

14 mars 2004 har jag vid något tillfälle konstaterat att jag slog upp portarna för www.garaget.org. Innan dess hade jag något liknande på en privat domän där jag la in lite bilar manuellt, men jag vet inte om det kan räknas riktigt. 11 dagar efter starten, och du är här än! Sinnes. Var skickar jag tårtan?! big_smile
Ja, aktiv har jag varit dessa 20åren, är väl inne varje dag mer eller mindre, men kul man typ varit med hela denna resa då, om jag var 11dagar från "öppnandet" tills jag skapade ett konto big_smile får väl tacka för allt bra jobb du gjort med denna sidan,
även om reklamen tidvis stört en, sådär över hela sidan, mörka läget gillas verkligen smile


Tja, hem till mig, jordgubbe tack big_smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Forummoderator
17 725 Inlägg
lördag 11:58
#65
När jag/annan citerar ett inlägg som innehåller en bild som kommer numera bilden med i citatet istället för en klickbar länk. Bra jobbat!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 481 Inlägg
lördag 12:20
#66
20år! Grattis! Och du besegrade både gatbilar.se och zatzy.com big_smile

Men vart tog karaktäristiska emoji-ikonerna vägen, jag hittar de inte när jag skulle skriva detta inlägget?

Edit: Ok, knapparna var borta, men det gick bra att skriva dem manuellt!
Senast redigerat av trubbelturbo (lördag 12:33)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 109 Inlägg
lördag 13:46
#67
Varför är bloggfunktionen borttagen?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
17 725 Inlägg
lördag 14:16
#68
Vettemannen skrev:
Varför är bloggfunktionen borttagen?

/Benny
Chrizz tyckte ju den spelat ut sin roll. Kan väl hålla med även om jag ibland gjorde blogg-inlägg. Men det var mycket trams där det sista.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

11 Inlägg
lördag 15:04
#69
chrizz skrev:
Speed88 skrev:
Varför kommer det upp reklam i foton på folk bilar?
För att jag måste visa reklam för att sajten ska överleva. Det är rätt vanligt att man har annonser på det viset. Är frekvensen för hur ofta annonserna dyker upp störande så kommer jag att justera det naturligtvis, men just nu är det under utvärdering fortfarande.
Aha då förstår jag. Helt okej så sidan överlever smile

2 289 Inlägg
lördag 16:32
#70
Håller med om att textfonten är lite väl "tunn". Man börjar ju bli gammal så man behöver ju lite tydligare stil för att kunna läsa utan att ha näsan mot skärmen wink

edit: blev själv medlem 2006 smile Så man har ju funnits med ett tag, dock var inte jag inte speciellt aktiv här efter jag sålde första bilen och började använda en ren och skär bruksbil. Men allt eftersom forum efter forum stängde ner så började man ju bli lite mer aktiv, nu kikar jag in dagligen tongue
Senast redigerat av Lucif3r (lördag 16:35)


Forummoderator
17 725 Inlägg
lördag 19:30
#71
Lucif3r skrev:
Håller med om att textfonten är lite väl "tunn". Man börjar ju bli gammal så man behöver ju lite tydligare stil för att kunna läsa utan att ha näsan mot skärmen wink

edit: blev själv medlem 2006 smile Så man har ju funnits med ett tag, dock var inte jag inte speciellt aktiv här efter jag sålde första bilen och började använda en ren och skär bruksbil. Men allt eftersom forum efter forum stängde ner så började man ju bli lite mer aktiv, nu kikar jag in dagligen tongue
2008 för mig. Moderator från 2010 tror jag. Tiden går...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Administratör
11 832 Inlägg
lördag 19:31
Trådstartare
#72
Ni har helt rätt ang. fonten. Jag gjorde den något tunnare för längesen under utveckligen, sen har jag nog bara vant mig. Jag tycker att det ser bra ut men vi får väl utvärdera tycker jag. Vi ger det en chans ett tag till tycker jag så får vi se. Det är enkelt att ändra hur som helst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 109 Inlägg
lördag 19:58
#73
chrizz skrev:
Ni har helt rätt ang. fonten. Jag gjorde den något tunnare för längesen under utveckligen, sen har jag nog bara vant mig. Jag tycker att det ser bra ut men vi får väl utvärdera tycker jag. Vi ger det en chans ett tag till tycker jag så får vi se. Det är enkelt att ändra hur som helst.
När man klickar på "citera" så blir texten lite tjockare, väldigt lagom tycker jag. Använder PC.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Administratör
11 832 Inlägg
lördag 21:14
Trådstartare
#74
Nurå?! big_smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Smålänning
7 881 Inlägg
lördag 21:48
#75
chrizz skrev:
twin_cam skrev:
chrizz skrev:

Spännande! kikar på det smile
En till present, den funkar ibland. Varsågod big_smile
#itworksonmymachine big_smile
Vi pratar fortfarande om placeringen av sidoannonsen va? smile
Japp! big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 109 Inlägg
lördag 22:21
#76
twin_cam skrev:
chrizz skrev:
twin_cam skrev:

En till present, den funkar ibland. Varsågod big_smile
#itworksonmymachine big_smile
Vi pratar fortfarande om placeringen av sidoannonsen va? smile
Japp! big_smile
chrizz skrev:
Nurå?! big_smile
Mycket bättre! Tack!

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

680 Inlägg
söndag 17:29
#77
Håller med om att sidan blir väldigt lång för dom som har/haft många bilar. Ett förslag är att göra själva Gamla bilar-delen till en öppningsbar flik? Alltså en collapse-meny typ. Då syns per automatik bara aktiva bilar, men man kan fortfarande komma åt gamla bilar utan att sidan är 30 meter lång smile

Live long, and prosper.

362 Inlägg
måndag 08:33
#78
Tycker hittills att uppdateringen ser kanon ut!
Jag firar dessutom 15år på Garaget idag, grattis till mig!

En synpunkt har jag dock:
Blir det inte lite kaka på kaka att "Senaste foruminläggen" även innehåller senaste inläggen ifrån projekttrådar, när den direkt under har endast "Senaste projektinläggen".
Antar att det inte ska va så smile

Och som avslut, grymt jobb att hålla liv i sidan under alla dessa år med samma engagemang!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 109 Inlägg
måndag 08:49
#79
Ahonen skrev:
Tycker hittills att uppdateringen ser kanon ut!
Jag firar dessutom 15år på Garaget idag, grattis till mig!

En synpunkt har jag dock:
Blir det inte lite kaka på kaka att "Senaste foruminläggen" även innehåller senaste inläggen ifrån projekttrådar, när den direkt under har endast "Senaste projektinläggen".
Antar att det inte ska va så smile

Och som avslut, grymt jobb att hålla liv i sidan under alla dessa år med samma engagemang!
Grattis! Snart 15 år för mig också!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Administratör
11 832 Inlägg
måndag 08:50
Trådstartare
#80
Ahonen skrev:
Tycker hittills att uppdateringen ser kanon ut!
Jag firar dessutom 15år på Garaget idag, grattis till mig!

En synpunkt har jag dock:
Blir det inte lite kaka på kaka att "Senaste foruminläggen" även innehåller senaste inläggen ifrån projekttrådar, när den direkt under har endast "Senaste projektinläggen".
Antar att det inte ska va så smile

Och som avslut, grymt jobb att hålla liv i sidan under alla dessa år med samma engagemang!
Ah, såklart. Ska fixa det. Tack!

Mvh
Senast redigerat av chrizz (måndag 08:55)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök