4785
Sök

GARAGET 20 ÅR

9 Inlägg
torsdag 21:01
#21
Senaste inloggade verkar inte fungera? Ser inte vilka som är inloggade just nu.

Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 21:05
Trådstartare
#22
Speed88 skrev:
Senaste inloggade verkar inte fungera? Ser inte vilka som är inloggade just nu.
Sedär, det har jag missat. Noterar det och fixar det imorgon! Tack!

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 924 Inlägg
torsdag 22:43
#23
Tyvärr så tycker jagv siten är betydligt sämre nu!
Dels gäller detta Vit text på svart bakgrund som inte är bra...Det finns ju en anledning till att tidningar och böcker har svart text på vitbakgrund...och likadant på alla sidor på nätet.
Dels syns inte alla inlägg längre på sidan....fanns  betydligt fler inlägg på förra siten.


Administratör
11 826 Inlägg
torsdag 22:53
Trådstartare
#24
jaka54 skrev:
Tyvärr så tycker jagv siten är betydligt sämre nu!
Dels gäller detta Vit text på svart bakgrund som inte är bra...Det finns ju en anledning till att tidningar och böcker har svart text på vitbakgrund...och likadant på alla sidor på nätet.
Dels syns inte alla inlägg längre på sidan....fanns  betydligt fler inlägg på förra siten.
Du kan välja om du vill ha ljust eller mörkt tema. Bara att ändra till ljust om du gillar det bättre.

Inga inlägg har raderats. Allt innehåll är samma som tidigare.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 826 Inlägg
fredag 12:56
Trådstartare
#25
Fixat lite småsaker idag:

* Ändrat ordningen på forumaktiviten. Visar nya inlägg överst, och nya trådar under.
* Fixat senast inloggade användarna-listan
* Fixat snyggare listning av projekten på projekt-fliken
* Diverse buggfixar

mvh
Senast redigerat av chrizz (fredag 12:57)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Ruter Knekt
706 Inlägg
fredag 15:44
#26
Gillar verkligen inte nya formatet i webläsare på PC, men är väl en vanesak smile

29 bilar/bilder innan man kommer till "aktuellt"/"senaste foruminläggen" i android webläsare är dock lite väl.

Annars bara att gratulera till skapandet av schyst site!

Något sen på bollen

Administratör
11 826 Inlägg
fredag 15:47
Trådstartare
#27
Oreggad skrev:
Gillar verkligen inte nya formatet i webläsare på PC, men är väl en vanesak smile

29 bilar/bilder innan man kommer till "aktuellt"/"senaste foruminläggen" i android webläsare är dock lite väl.

Annars bara att gratulera till skapandet av schyst site!
Gå in i forumet direkt om det är dit du vill annars. Tanken med forumaktiviteten längst ned är att man ska få en snabböverblick när surfar annat smile

Men jag kommer att justera listorna allt eftersom. Det är svårt att få till bra längder på listor och annat under utvecklingen.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 924 Inlägg
fredag 16:08
#28
Kan man ändra så att bakgrunden blir vit och texten svart?? Var gör man det i så fall?


Administratör
11 826 Inlägg
fredag 16:10
Trådstartare
#29
jaka54 skrev:
Kan man ändra så att bakgrunden blir vit och texten svart?? Var gör man det i så fall?
Menyn i mobilen, sen ikonen som ser ut som en måne (mörkt läge) eller sol (ljust läge) eller en cirkel som är halvt ifylld och öppen (automatiskt). Samma ikon finns högst upp på sidan om du surfar på datorn.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 282 Inlägg
fredag 17:33
#30
Kan vi få tillbaka den gamla layouten? Ser förj... ut på datorn, och jag saknar "senaste i projekt" som alltid fanns på sidan förut. Vad är vitsen med att ha 2 "senaste inlägg"??? (ok ok, ena är senaste tråd, men det är ju i princip samma sak).

På mobilen ser det väl vettigare ut, men....


Administratör
11 826 Inlägg
fredag 17:42
Trådstartare
#31
Lucif3r skrev:
Kan vi få tillbaka den gamla layouten? Ser förj... ut på datorn, och jag saknar "senaste i projekt" som alltid fanns på sidan förut. Vad är vitsen med att ha 2 "senaste inlägg"??? (ok ok, ena är senaste tråd, men det är ju i princip samma sak).

På mobilen ser det väl vettigare ut, men....
Ska fixa tillbaka projekten i forumaktivitetslistan snart.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Koopfan
75 Inlägg
fredag 17:45
#32
chrizz skrev:
twin_cam skrev:
Jag jag har tydligen firat 18 år här.. Ojoj!

Snyggt byggt! Det känns mycket mer modernt nu! Mer back to basic och du ska ha en j*vla cred att du genom alla dessa år lyckats hålla sajten blixtsnabb i en evigt nedåtgående trend när sajter blir mer bloatade och sega för varje år som går känns det som.

En sak jag tänkte på är om årsmodellsök bland bilar alltid funnits bara att jag inte tänkt på det och att den nu är mer iögonfallande? Najs iaf för mig som föredrar att kolla på äldre bilar. smile
18 år. Helt sjukt egentligen. Tack för att du är här smile

Årsmodellsök tror jag funnits i alla år, haha
Ja gick med 7 juni 2006. big_smile Mkt kul sida! Dock hade jag önskat man kan lägga upp sin MC eller annat motorfordon. smile

K.U.T.G.W. mannen!

-Tiguan R-line -19

Administratör
11 826 Inlägg
fredag 17:47
Trådstartare
#33
koopfan skrev:
chrizz skrev:
twin_cam skrev:
Jag jag har tydligen firat 18 år här.. Ojoj!

Snyggt byggt! Det känns mycket mer modernt nu! Mer back to basic och du ska ha en j*vla cred att du genom alla dessa år lyckats hålla sajten blixtsnabb i en evigt nedåtgående trend när sajter blir mer bloatade och sega för varje år som går känns det som.

En sak jag tänkte på är om årsmodellsök bland bilar alltid funnits bara att jag inte tänkt på det och att den nu är mer iögonfallande? Najs iaf för mig som föredrar att kolla på äldre bilar. smile
18 år. Helt sjukt egentligen. Tack för att du är här smile

Årsmodellsök tror jag funnits i alla år, haha
Ja gick med 7 juni 2006. big_smile Mkt kul sida! Dock hade jag önskat man kan lägga upp sin MC eller annat motorfordon. smile

K.U.T.G.W. mannen!
Japp! Jag också! Jag tror att jag ska fixa det sen. Samt att man kan välja vad man vill se på naturligtvis. Vill man inte se MC så ska man inte behöva smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 826 Inlägg
fredag 18:13
Trådstartare
#34
Nu är aktiviteten för projektforumet tillbaka

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

547 Inlägg
fredag 18:18
#35
Vad har du tagit bort?

Administratör
11 826 Inlägg
fredag 18:48
Trådstartare
#36
d-b skrev:
Vad har du tagit bort?
Inget ni saknar tydligen wink

Köp & Sälj fick lämna helt, och bloggarna har jag inaktiverat (och tagit bort från huvudmenyn), men alla inlägg finns kvar på respektive användares sida. Båda hade spelat ut sin roll helt här känner jag.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

5 924 Inlägg
fredag 19:15
#37
OK ! Nu har jag ändrat till vit bakgrund men jag tycker typsnittet är på tok för litet. Siten var mycket bättre tidigare!!!!! Va f...ska du ändra något som redan var så bra!


Administratör
11 826 Inlägg
fredag 19:17
Trådstartare
#38
jaka54 skrev:
OK ! Nu har jag ändrat till vit bakgrund men jag tycker typsnittet är på tok för litet. Siten var mycket bättre tidigare!!!!! Va f...ska du ändra något som redan var så bra!
Nu vet jag inte hur man ändrar i Windows på rak arm, men CMD + plus och minus och du kan själv styra hur stor texten ska vara på webben. CTRL + plus och minus kanske?

Typsnittet är för övrigt större som standard på sajten är tidigare, så jag vet inte hur du kan tycka det är mindre smile
Senast redigerat av chrizz (fredag 19:18)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

2 245 Inlägg
fredag 21:07
#39
En annan sak jag märkt att jag stört mig lite på när jag uppdaterar en projekttråd är att textrutan när man skriver ett nytt inlägg inte längre går att scrolla i separat, utan den är fast på sidan. Det leder till att man får scrolla som en galning när man ska markera länken till alla bilder i inlägget för att lägga till BBCode på dem. smile

Edit: Jag skriver inläggen i förväg och klistrar sen in alltihop i tråden, så det går inte att lägga till det allteftersom man skriver. Skriver alltid inläggen "offline" efter att ha förlorat några långa inlägg för mycket mitt i skrivandet pga att webbsidan uppdaterats, jag förlorar internetuppkopplingen när jag trycker på "skicka" eller liknande.
Senast redigerat av Mew (fredag 21:14)


Administratör
11 826 Inlägg
fredag 21:11
Trådstartare
#40
Mew skrev:
En annan sak jag märkt att jag stört mig lite på när jag uppdaterar en projekttråd är att textrutan när man skriver ett nytt inlägg inte längre går att scrolla i separat, utan den är fast på sidan. Det leder till att man får scrolla som en galning när man ska markera länken till alla bilder i inlägget för att lägga till BBCode på dem. smile
Ah, jag förstår hur du menar. Jag ska kika på det och se hur jag kan göra. Tanken var att textrutan ska anpassa sig efter inlägget i höjd, men jag förstår att det kanske blir drygt om inlägget är väldigt långt. Då kanske en maxhöjd på rutan lämpar sig bättre. Jag kan nog kombinera båda sätten tror jag. Jag återkommer!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."


Sök