3639
Sök

OKQ8's höga start avgift för GDS - Finns alternativ STHLM?

1 Inlägg
7 juli
Trådstartare
#1
Hej,

Mitt första inlägg här någonsin trots att jag surfat på forumet i mååånga år.

Igår var det första gången jag använde OKQ8s GDS för att kunna lyfta bilen och utföra ett oljebyte. Tidigare gånger har jag stått på tomten men med förändrad boendesituation så har jag inte längre möjligheten till det.

Hör och häpna och uppmärksamma mitt gnäll!
Startavgiften för att nyttja liftplats är 221 kronor, 200 kronor för medlemmar (några kronor hit eller dit), och därefter 2,99 kr i minuten. När jag såg startavgiften så fick jag bannemig en smärre chock, på kortterminalen framför liftplatsen står det 50 kronor vilket jag påtalade och fick ett diffust svar tillbaka. Ja ja, ingen anledning att skälla på personalen, inte deras beslut.

Enligt kvinnan i kassan var startavgiften 60 kronor förra veckan, men denna vecka ökade man priset med x3,68.

För en startavgift på 221 kronor och därefter 2.99 kr/min får man alltså en lift som lyfter en aning snett, ett betonggolv med ett oljelager som förstör skor och bilmattor, samt ett dyrt GDS-oljebyte.

Helt plötsligt har det blivit ruskigt dyrt att pilla själv - Att utföra felsökningar, allmänna inspektioner med mera är numera svårmotiverade med hänsyn till kostnaden och vad man får för det.

Finns det alternativ till OKQ8 i Stockholms området för en person som då och då vill utföra diverse simpla arbeten själv?

20 Inlägg
4 augusti
#2
märkte det igår
hon sa att dom hade höjt men var tvungen att hyra ändå
ca. 1tim + lift närmare 500kr

synd att det inte finns fler GDS konkurrenter

kanske borde ha som förr i tiden
trappa ner under bilen
så har man inga kostnader ?

922 Inlägg
4 augusti
#3
Ken1 skrev:
märkte det igår
hon sa att dom hade höjt men var tvungen att hyra ändå
ca. 1tim + lift närmare 500kr

synd att det inte finns fler GDS konkurrenter

kanske borde ha som förr i tiden
trappa ner under bilen
så har man inga kostnader ?
Sjukhus kostnader
plåtverkstaden jublar
Folk kör ner i smörjgropar

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 186 Inlägg
4 augusti
#4
Muskelbil skrev:
Ken1 skrev:
märkte det igår
hon sa att dom hade höjt men var tvungen att hyra ändå
ca. 1tim + lift närmare 500kr

synd att det inte finns fler GDS konkurrenter

kanske borde ha som förr i tiden
trappa ner under bilen
så har man inga kostnader ?
Sjukhus kostnader
plåtverkstaden jublar
Folk kör ner i smörjgropar
Kan dom inte köra utan att köra ner i smörjgropen så kanske dom ska lämna in bilen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

922 Inlägg
4 augusti
#5
Vettemannen skrev:
Muskelbil skrev:
Ken1 skrev:
märkte det igår
hon sa att dom hade höjt men var tvungen att hyra ändå
ca. 1tim + lift närmare 500kr

synd att det inte finns fler GDS konkurrenter

kanske borde ha som förr i tiden
trappa ner under bilen
så har man inga kostnader ?
Sjukhus kostnader
plåtverkstaden jublar
Folk kör ner i smörjgropar
Kan dom inte köra utan att köra ner i smörjgropen så kanske dom ska lämna in bilen.

/Benny
Kan du inte gå utan att någon gång snubbla eller slå tån i bordsbenet kanske du ska ha rullstol

6 033 Inlägg
4 augusti
#6
Ärligt talat, att använda en lift i en timme för 500kr är inte så dyrt. Inflationen har gjort att en femhundring är inte så mycket längre.

* Voff voff *
10 465 Inlägg
5 augusti
#7
Utmarks-Loke skrev:
Ärligt talat, att använda en lift i en timme för 500kr är inte så dyrt. Inflationen har gjort att en femhundring är inte så mycket längre.
Fast en ökning från 60 kr -> 221 kr är anmärkningsvärd även i dessa tider...

Ser man dessutom till det faktum att när min sambo servade sin bil för nå´n månad sedan så gav hon ~1600 kr på auktoriserad verkstad så har nog snart lyftplatserna spelat ut sin roll.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 033 Inlägg
5 augusti
#8
Ja, måste man hyra plats i en gör-det-själv-hall så blir det begränsad förtjänst på att göra ett oljebyte själv

4 124 Inlägg
14 augusti
#9
Var idag i och svängde in till OK i Nättraby på hemvägen  skulle nyttja deras GDS-självhall med billlyft och dom förklarade att det var en avgift på just 221:- för lyften sad , så det fick vara så jag körde vidare till preem blåport i Karlskrona och tvättade Clion, hissade upp vänster bak och kom åt undersidan med högtrycken ganska bra,tot. pris 90:- inkl. poletter till matttvätten och damsugaren
personen i kassan upplyste mig om att det fanns damsugare i hallen då jag var en bra bit under minidebiteringen 25min/50:-
men det fick bli dammsugaren som stod utanför för 20:-

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga


Sök