Blir ett inlägg idag med.
Varit ute och krupit runt i och under bilen i jakt på hål i karossen som mössen kan ta sig in igenom. (Behöver jag nämna att jag nu för tiden får ticks vid åsynen av Musse på julafton?)
Började med att fota trösklarna invändigt och upptäckte hål direkt.
Detta är tröskeln jag lagade för 14 års sedan när jag påbörjade detta projekt.
Vad jag kan se så har angreppen börjat där tröskelplasten sitter skruvad original. Så det har ej synts så länge plasten har varit monterad.
Lätt ställe att laga som tur är! Får släpa upp bilen till jobbets svetsverkstad och lägga en dag under bilen. Men det får vänta till bilen är i körbart skick!
Nästa ställe får jag helt enkelt skylla mig själv! Får man dra till med uttrycket ung och dum?
När jag lagade A stolpen på höger sida år 2010 (första sidan i tråden) så hade jag ingen aning om att dräneringen till takluckan gick i en slang genom a stolpen och ut framför dörren. Upptäckte senare att varje gång det regna så blev det blött på passagerarsidan. Jag hade bränt sönder slangen!
Detta resulterade i att jag har försökt X antal gånger att få igenom en ny slang, men har slutat med att jag har pluggat just det hålet vid takluckan för ca 13 årsen.
Kontentan av detta? Stort hål framför dörren i avsaknaden av en slang! Kan lika gärna rulla ut röda mattan för dom små asen!
Tryckte dit slang jag hade liggande hemma för tillfället för att försöka få det någorlunda tätt. Gör om gör rätt!
Känns skönt att ha gjort en grundlig inspektion av bilen nu i alla fall. Även om grannen tittade suspekt på mig när jag låg med benen i vädret och huvudet nere i utrymmet vid trösklarna.