1857
Sök

Höj- och sänkningssats ifrån BILTEMA ?!!?!?

1 210 Inlägg
26 mars 2010
#21
freddy_82 skrev:
Nej nej nej och åter nej!!! Dessa "sänkningssatser" är inte godkända av SBP. Tror till och med att det står i annonsen. Skulle skruvarna lossna så vill inte jag vara i närheten!!  Bättre att kapa fjädrarna om man nu inte skaffar riktiga grejer.
Skulle inte vilja påstå att en kapad fjäder är så mycket mera godkänd än Biltemas "sänknings sats" tongue 

brusten fjäder även kallat på bilprovningen wink

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
26 mars 2010
#22
David_FT skrev:
Farligt å farligt, Äh kör bara, de funkar nog!
Grattis, du lyfte en två år gammal tråd.


Mvh. David

Bygger rolig bil. :)

979 Inlägg
26 mars 2010
#23
Om man kör på Biltemas sänkningssats och den skulle gå av, borde inte det ge samma resultat som om en fjäder går av ett varv !?!?!?! tror knappast det händer en olycka om Biltemas sänkningssats skulle gå av, de som kan hända är ju att bilen blir nån cm högre på den sidan sänkningssatsen sitter monterad på. Men visst, jag tycker det är en idiotisk konstruktion...ska de sänkas så antingen köper man riktiga grejor lr så kapar man. I detta fallet hade jag hellre kapat fjädrarna.

Hpc

19 Inlägg
17 augusti
#24
Lite trådbump men hittar inte klämmorna på biltema längre. Tänkte sänka bilen tillfälligt över vallåkraträffen..

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 157 Inlägg
17 augusti
#25
Dava2 skrev:
Lite trådbump men hittar inte klämmorna på biltema längre. Tänkte sänka bilen tillfälligt över vallåkraträffen..
Sök på fjäderspännare om det är sådana du ska ha.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

19 Inlägg
17 augusti
#26
Vettemannen skrev:
Dava2 skrev:
Lite trådbump men hittar inte klämmorna på biltema längre. Tänkte sänka bilen tillfälligt över vallåkraträffen..
Sök på fjäderspännare om det är sådana du ska ha.

/Benny
Tack. Men jag är ute efter det som tråden handlar om. Sänkspännare man kunde ha sittande när man körde

Gorgilus addictus
4 753 Inlägg
17 augusti
#27
Dava2 skrev:
Vettemannen skrev:
Dava2 skrev:
Lite trådbump men hittar inte klämmorna på biltema längre. Tänkte sänka bilen tillfälligt över vallåkraträffen..
Sök på fjäderspännare om det är sådana du ska ha.

/Benny
Tack. Men jag är ute efter det som tråden handlar om. Sänkspännare man kunde ha sittande när man körde
Sök på Lowering clamps så kommer du nog hitta vad du letar efter.

Allt för den där jävla hatten!

3 118 Inlägg
18 augusti
#28
Kalla dom livsfarliga är då överdrivet, men LÄMPLIGT är det inte.
Ej godkänt på goda grunder.

Men för en bil som ska stå stilla bara kvittar det ju.

Hade faktiskt sådana själv men för HÖJNING av en gammal 4wd bil jag hade som gårdsbil innan man skaffade fyrhjuling för samma ändamål. (så mycket bättre men också så mycket dyrare)
Dom satt allt kvar och höjde nog typ 6cm, men kördes aldrig i trafik ö.h.t. Säkert aldrig över 50km/h.
DET,  hade nog varit "intressant" på ett dåligt sätt....

Googlade och ser att nån sålde såna via Tradera och andra företag hade nått motsvarande.

19 Inlägg
18 augusti
#29
Vaknade med huvudvärk och ont i halsen så jag slipper fundera mer på det. Verkar helt kört på biltema. Tänkte bara sänka lite till ytterst tillfälligt. Kanske köra någon km på sin höjd ?

Kanske beställer på Amazon där de verkar finnas


Sök