1895
Sök

Skakningar i ratt Volvo 940

81 Inlägg
5 september
Trådstartare
#1
Hej! Min 945-98 skakar brutalt mycket i ratten (går knappt att hålla i ratten) när man kommer upp i ca 50kmh. däcken är balanserade så borde inte va något med det. Det känns som innre styrleden är lite glapp men det borde väll inte orsaka sånna skakningar? Har någon nått tips på vad det kan vara?

6 021 Inlägg
5 september
#2
Stödlagret på kardanen kanske?

* Voff voff *
10 412 Inlägg
5 september
#3
Volvo5555 skrev:
Hej! Min 945-98 skakar brutalt mycket i ratten (går knappt att hålla i ratten) när man kommer upp i ca 50kmh. däcken är balanserade så borde inte va något med det. Det känns som innre styrleden är lite glapp men det borde väll inte orsaka sånna skakningar? Har någon nått tips på vad det kan vara?
Däcken är säkert balanserade, men är däcken och fälgarna runda...? Separation i ett däck? Navringar som saknas...?
Senast redigerat av Brådhis (5 september )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

81 Inlägg
5 september
Trådstartare
#4
Brådhis skrev:
Volvo5555 skrev:
Hej! Min 945-98 skakar brutalt mycket i ratten (går knappt att hålla i ratten) när man kommer upp i ca 50kmh. däcken är balanserade så borde inte va något med det. Det känns som innre styrleden är lite glapp men det borde väll inte orsaka sånna skakningar? Har någon nått tips på vad det kan vara?
Däcken är säkert balanserade, men är däcken och fälgarna runda...? Separation i ett däck? Navringar som saknas...?
Får åka ut imorgon och prova med några andra hjul. Återkommer!

6 Inlägg
5 september
#5
Det kan inte va någon bussning då?



Sök