2483
Sök

Bra verkstad för bearbetning av topplock?

532 Inlägg
söndag 20:13
Trådstartare
#1
Har ett 530-topplock liggandes hemma, helt original aldrig blivit modifierad.

Vill då fräsa, porta, fräsa ventilsäten alt. skaffa större ventiler. Någon som vet av en bra verkstad för detta?

Timo är ett alternativ men deras arbeten kostar skjortan.

PFracing?

Professionell hatare

553 Inlägg
måndag 21:43
#2
Portning och större ventiler jobb brukar oftast kosta skjortan.

Jens Gustavsson i Sävar är duktig på Volvo toppar. Vet ej om han håller på fortfarande dock.
Overboost Racing Arvika är duktig på Volvo toppar.


532 Inlägg
tisdag 07:09
Trådstartare
#3
Jeebz skrev:
Portning och större ventiler jobb brukar oftast kosta skjortan.

Jens Gustavsson i Sävar är duktig på Volvo toppar. Vet ej om han håller på fortfarande dock.
Overboost Racing Arvika är duktig på Volvo toppar.
Visste inte att overboost erbjöd dessa tjänster. Slängde iväg ett mail, och ja jag är medveten om kostnaden. Men i nuläget ser det ut som att det här bygget kommer att fortskrida i många år!

Professionell hatare

Fri fart för ett fritt folk!
13 978 Inlägg
tisdag 07:20
#4
ska man kosta på dom pengarna så är ju en 531 att föredra. 
som utgångsmatrial är det en bättre topp.   dock går det själklart att göra saker med en 530 oxå men det finns en anledning till att dom flesta portade topparna som finns ute är 405or och 531or

jb engine hålls oxå med toppar vet dock inte varför han inte längre har sin hemsida fungerande.
kanske har han för mycket att göra.  han bygger ju mycket rally motorer till mängder med rallyåkare. 
så han kanske inte längre har tid att porta toppar..  annars vet jag att han var väldigt duktig på tidigt 00talet smile

Kör fort så hinner inget hända...

532 Inlägg
tisdag 18:29
Trådstartare
#6
Growe skrev:
ska man kosta på dom pengarna så är ju en 531 att föredra. 
som utgångsmatrial är det en bättre topp.   dock går det själklart att göra saker med en 530 oxå men det finns en anledning till att dom flesta portade topparna som finns ute är 405or och 531or

jb engine hålls oxå med toppar vet dock inte varför han inte längre har sin hemsida fungerande.
kanske har han för mycket att göra.  han bygger ju mycket rally motorer till mängder med rallyåkare. 
så han kanske inte längre har tid att porta toppar..  annars vet jag att han var väldigt duktig på tidigt 00talet smile
Problemet är att hitta en 531 topp. Letat i 2 månader nu efter ett lämpligt 530-objekt?

alla 531or som jag hittar är i allmänt dåligt skick och kostar kring 3000-5000 kronor.

Professionell hatare


Sök