1930
Sök

E32 AMG 4-Matic??

9 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
#1
hallå där.
häromdagen när ja va till ica och handlade såg jag en w124 modell som för mig var obekant.
det var en w124 av kombimodell, den åkte precis så kunde inte uppfatta reg nummret på den.
hursomhelst så på bakluckan stog de e32 AMG 4-matic. nån som känner till det?
förövrigt var bilen i vad jag kunde se bedrövligt skick. rostig, skitig å allmänt misskött.
den var av den senaste varianten med "gälar" i framskärmarna.

nån som vet nått om den modellen? kan inte direkt hitta så mycke om de.


Of World
3 356 Inlägg
5 mars 2013
#2

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

9 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
#3
ja precis. men kombi och fyrhjulsdrift.

finns nån dålig video på youtube där de står v6 bensin på 3,2 liter. nån som kan bekräfta det?

eftersom informationen ja kan hitta på nätet är knapphändig kan man väl misstänka att man fifflat med emblemen eller att de är nått som är ganska ovanligt?


679 Inlägg
5 mars 2013
#4
volvoErik skrev:
ja precis. men kombi och fyrhjulsdrift.

finns nån dålig video på youtube där de står v6 bensin på 3,2 liter. nån som kan bekräfta det?

eftersom informationen ja kan hitta på nätet är knapphändig kan man väl misstänka att man fifflat med emblemen eller att de är nått som är ganska ovanligt?
Om det nu är en 3,2a så är det en uppborrad M104 vilket är en rak 6a, och såldes som E320 på den tiden. AMG versionerna är 3.4 eller 3.6 som också är uppborrade M104, Brabus har gjort versioner av dessa men på M103 blocket.

Jag skulle gissa på att det är någon som bara klistrat dit ett AMG emblem på en vanlig E320, för det finns ingen gammal "AMG" som är fyrhjulsdriven. Endast nya A45 AMG och sen kommer dem andra AMG modellerna också att fås med 4matic som tillval.
Senast redigerat av Constantine (5 mars 2013)


9 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
#5
ok ja de är nog så att dem bara klistrat på andra emblem.
men det ska finnas fyrhjulsdrivna e55. ska tydligen ha tillverkats i litet antal. och varit endast för tysklands marknaden. men då snackar vi ju 210.
om ja ser 124an igen ska ja iaf se till å ta reg nummret smile


394 Inlägg
6 mars 2013
#6
volvoErik skrev:
hallå där.
häromdagen när ja va till ica och handlade såg jag en w124 modell som för mig var obekant.
det var en w124 av kombimodell, den åkte precis så kunde inte uppfatta reg nummret på den.
hursomhelst så på bakluckan stog de e32 AMG 4-matic. nån som känner till det?
förövrigt var bilen i vad jag kunde se bedrövligt skick. rostig, skitig å allmänt misskött.
den var av den senaste varianten med "gälar" i framskärmarna.

nån som vet nått om den modellen? kan inte direkt hitta så mycke om de.
Hej.

Det du skrev om gälar på framskärmarna, Är det inte enbart turbodieselversionerna som har gälar,och då enbart på högerskärmen???? Bara en undran....

679 Inlägg
6 mars 2013
#7
Stefan7neson skrev:
volvoErik skrev:
hallå där.
häromdagen när ja va till ica och handlade såg jag en w124 modell som för mig var obekant.
det var en w124 av kombimodell, den åkte precis så kunde inte uppfatta reg nummret på den.
hursomhelst så på bakluckan stog de e32 AMG 4-matic. nån som känner till det?
förövrigt var bilen i vad jag kunde se bedrövligt skick. rostig, skitig å allmänt misskött.
den var av den senaste varianten med "gälar" i framskärmarna.

nån som vet nått om den modellen? kan inte direkt hitta så mycke om de.
Hej.

Det du skrev om gälar på framskärmarna, Är det inte enbart turbodieselversionerna som har gälar,och då enbart på högerskärmen???? Bara en undran....
Jo det stämmer att det är dieslarna som har dem skärmarna. Sedan finns det endast en tidigare som du nämnde ja, men det har endast byggts 15st i världen av E55 AMG 4-matic, så det är ju bland de mest sällsynta MB du kan hitta. Brabus däremot har moddat bl.a E500 fr. 04 med 4-matic och lite annat gott.


1 Inlägg
5 september
#8
Kan väl knyta ihop den här tråden eftersom det är min bil, då och nu.

Den är så riktig den kan bli, men de är väldigt ovanliga; speciellt årsmodellerna 93-95.

Motorn i min är en M103 på 3,2l med kat som enligt AMG:s märkning i motorrummet ger 172kW vid 5.750rpm. Alla S/W124 med 4-matic har 12-ventilaren oavsett årsmodell.

Eftersom det är en "pre merger" levererades den först som en E 300 T 4-matic (i Augsburg, Tyskland). Den står som sådan i det svenska registret, men med den högre effekten.

Fast några gälar har den aldrig haft, men tyvärr hade den fått ny huv och baklucka på försäkringen precis innan jag köpte den, och den lackeringen höll lika länge som en solbränna och flagnade lika stilfullt ...


Sök