2565
Sök

Fråga ang byte av motorhus Volvo V40 + S40 -04

2 Inlägg
7 september
Trådstartare
#1
Har fått byta motorhuset på bilen. För hastighets och tank mätaren  försvann, och kom igen när man knacka lite på vänster sida. Hade lämnat in den för att få hjälp. Nu undrar jag hur mätarställningen
Som stod på 191 110 vid inlämning. Fick tillbaka den efter 2 dagar. Då stod  den på 293 161. Rep sa att han kört 10 mil ca med den. Någon som kan förklara detta
för mig hade jag varit väldigt tacksam. Tack

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 162 Inlägg
7 september
#2
zizzerze skrev:
Har fått byta motorhuset på bilen. För hastighets och tank mätaren  försvann, och kom igen när man knacka lite på vänster sida. Hade lämnat in den för att få hjälp. Nu undrar jag hur mätarställningen
Som stod på 191 110 vid inlämning. Fick tillbaka den efter 2 dagar. Då stod  den på 293 161. Rep sa att han kört 10 mil ca med den. Någon som kan förklara detta
för mig hade jag varit väldigt tacksam. Tack
Du menar väl mätarklustret och inte motorhuset. Jag har aldrig hört talas om nåt motorhus.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 122 Inlägg
7 september
#3
"Motorhus"?

Jag tänker anta att det menas kombiinstrumentet med hastighetsmätare osv.
Mätarhus.  Anar en autocorrect som inte korrigerades....

I alla fall:
Körsträckan ligger inte endast sparad i den enheten, utan i flera.  Den SKA justera sig för att inte kunna mätarmanipuleras så lätt som instrumentbyte, men det fungerar inte alltid så här väl.
Ibland antar den det högsta sparade, och ibland ändras det inte alls, utan fortsätter där den stod.
Varför = ?????

Detta gäller Volvo 2001-2007 typ.
Senast redigerat av Mossan1 (7 september )

2 292 Inlägg
7 september
#4
Det trasiga mätarhuset har väl bytts ut mot ett fungerande begagnat, men med högre miltal. Kolla med Volvo om det kan programmeras in, men det lär ju kosta lite grann, om du inte bryr dig så mycket så antecka bytet med båda mätarhusens aktuella miltal i serviceboken - så kan man ändå räkna ut / styrka hur långt bilen faktiskt har gått vid försäljning. smile



Sök