1974
Sök

Parkera på linjen ?

1 522 Inlägg
måndag 10:43
Trådstartare
#1
Får man parkera med hjulen på de innersta strecken på en sådan här p plats?
https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-980f8ba90e51c94c2b25922b3e57ddcd.jpg
Senast redigerat av KenthIJ (måndag 13:12)

* Voff voff *
10 418 Inlägg
måndag 11:00
#2
Jag fick lust att svara att det bara är när du spelar singel som dom gäller. Vid dubbel är det de yttre...

Men för att vara seriös så får man väl aldrig parkera linjerna, men ibland har man inget val och då brukar det väl gå bra ändå.

Om du ger lite bakgrund till frågeställningen så kanske det blir lättare att svara. smile
Senast redigerat av Brådhis (måndag 11:00)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

1 522 Inlägg
måndag 13:14
Trådstartare
#3
Brådhis skrev:
Jag fick lust att svara att det bara är när du spelar singel som dom gäller. Vid dubbel är det de yttre...

Men för att vara seriös så får man väl aldrig parkera linjerna, men ibland har man inget val och då brukar det väl gå bra ändå.

Om du ger lite bakgrund till frågeställningen så kanske det blir lättare att svara. smile
:-)
Tänkte att , eftersom det inte finns någon parkeringen bredvid, på ena sidan, så skulle jag spara lite plats mot grannen på andra sidan om jag stod på innersta linjen
Senast redigerat av KenthIJ (måndag 13:15)

Forummoderator
26 286 Inlägg
måndag 13:33
#4
KenthIJ skrev:
Brådhis skrev:
Jag fick lust att svara att det bara är när du spelar singel som dom gäller. Vid dubbel är det de yttre...

Men för att vara seriös så får man väl aldrig parkera linjerna, men ibland har man inget val och då brukar det väl gå bra ändå.

Om du ger lite bakgrund till frågeställningen så kanske det blir lättare att svara. smile
:-)
Tänkte att , eftersom det inte finns någon parkeringen bredvid, på ena sidan, så skulle jag spara lite plats mot grannen på andra sidan om jag stod på innersta linjen
Intressant tanke detta faktiskt.
Menar, om ingen står på bortre sidan så borde det ju inte vara några problem att stå så långt till höger som möjligt. Du hyr väl ändå hela rutan, alltså den i ytterkant?
De inre strecken tolkar i alla fall jag som bara guider så fordonet parkeras i mitten...men jag kan ju ha fel i mitt tänk förstås.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 190 Inlägg
måndag 19:07
#5
De yttersta strecken torde vara de "absoluta" strecken och som Mack säger lär de inre strecken vara en guidning för att bilen ska placeras i mitten så att dörrarna går att öppna när grannen kommit hem. Jag hade parkerat så nära gräset som möjligt för att göra det ännu enklare!

Men om du är osäker är det nog bäst att ta upp det med bostadsföreningen, det brukar vara "på förekommen anledning" som sådana speciallösningar uppstår.


1 522 Inlägg
tisdag 13:48
Trådstartare
#6
Tackar alla ovanstående för tankar och synpunkter.
Grejen är ( syns kanske inte på bild så rydligt)är att grannen oxå har dubbel linjer. Tror att avståndet mellan de " inre " linjerna är tänkt som en " öppna dörren zoon" att dela på men... det finns ju ingen granne att dela med på ena sidan.

Fri fart för ett fritt folk!
13 978 Inlägg
tisdag 14:30
#7
KenthIJ skrev:
Tackar alla ovanstående för tankar och synpunkter.
Grejen är ( syns kanske inte på bild så rydligt)är att grannen oxå har dubbel linjer. Tror att avståndet mellan de " inre " linjerna är tänkt som en " öppna dörren zoon" att dela på men... det finns ju ingen granne att dela med på ena sidan.
om den inre linjen råkar bli svart en natt så är ju problemet löst smile
man vet ju aldrig vad vandaler hittar på.

Kör fort så hinner inget hända...

2 338 Inlägg
tisdag 14:31
#8
Att det är dubbla linjer mot gräset kan vara för att alla platser ska vara "lika stora"........................ Eller så är det för att folk inte kan parkera inom linjerna, så hade det bara varit ett sträck hade folk kört av asfaltskanten och/eller gräset....


Fri fart för ett fritt folk!
13 978 Inlägg
tisdag 14:47
#9
Lucif3r skrev:
Att det är dubbla linjer mot gräset kan vara för att alla platser ska vara "lika stora"........................ Eller så är det för att folk inte kan parkera inom linjerna, så hade det bara varit ett sträck hade folk kört av asfaltskanten och/eller gräset....
dom beställer platserna så där och då målar dom tills dom inte får plats längre smile 

hade dom fått välja själv dom som målar hade dom så klart gjort alla rutor lite berdare istället men nu är det beställaren som säger hur det ska målas och då blir det obota korkat ibland smile

har en nära vän som målar vägar och parkeringar och dom får inte fatta några som helst egna beslut.. 
det är oxå derför det är så förbannat jävla trångt på alla parkeringar över allt..

Kör fort så hinner inget hända...


Sök