3369
Sök

Uppdatering navigation

13 Inlägg
söndag 19:32
Trådstartare
Hej, jag har Kia sportage 2016.
Det hvar ett bra tag sedan man uppdaterade navigation. Har hört att man själv kan uppdatera utan att behöva åka in till Kia .
Någon som har koll på det?

Med vänliga hälsningar

Diagnostekniker
2 774 Inlägg
söndag 19:35
Navi med SD-kort?
Du kan prova att knappa in på Meny -> System -> Uppdatering och se om du kan uppdatera själv.

Up the RA

13 Inlägg
söndag 19:49
Trådstartare
Jesper328 skrev:
Navi med SD-kort?
Du kan prova att knappa in på Meny -> System -> Uppdatering och se om du kan uppdatera själv.

Hej, Precis det är med ett SD Kort.
Finns inget uppdatera när man går in in inställningar. Finns endast fabriksåterställning till navigatorn.

Diagnostekniker
2 774 Inlägg
söndag 19:58
ahmatoo skrev:
Jesper328 skrev:
Navi med SD-kort?

Finns inget uppdatera när man går in in inställningar. Finns endast fabriksåterställning till navigatorn.

Då får du nog kontakta Kia om du inte kan få tag i ett SD-kort med nyare mjukvara än den du har. smile
Själva uppdateringen är inget mer än att stoppa in kortet och trycka på uppdatera i Navin, kan dock ta runt 30min så en batteriladdare som kan skicka ut minst 25A krävs.

Up the RA

Forummoderator
18 089 Inlägg
söndag 20:41
Jesper328 skrev:
ahmatoo skrev:
Jesper328 skrev:
Navi med SD-kort?

Då får du nog kontakta Kia om du inte kan få tag i ett SD-kort med nyare mjukvara än den du har. smile
Själva uppdateringen är inget mer än att stoppa in kortet och trycka på uppdatera i Navin, kan dock ta runt 30min så en batteriladdare som kan skicka ut minst 25A krävs.

Bilen ska ha på tändningen under tiden.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök