1265
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

* Voff voff *
10 416 Inlägg
torsdag 20:19
#6561
Vettemannen skrev:
zemet skrev:
MrHyde skrev:

Noco har jag kikat på, dock är just GB70 mer än dubbelt så dyr så den skippar jag nog. Men märket i sig har ju andra prisvärda smile

Tanken med att köpa startbooster är att jag sover i min bil och har ett tält över bagageluckan(som är öppen), jag använder en karbinhake att klicka i luckan så bilen tror den är stängd när den är öppen, men jag vill ändå inte riskera att stå där utifall nånting har dragit ur batteriet. Sen kanske man kan hjälpa nån efter vägarna som inte får igång sin bil också, om nån hamnat i en sån sits.
Kolla detta utförliga testet av starthjälp:) Jag hade tidigare en starthjälp från jula(Hamron). Den fungerade inte efter att den legat i bilen över natten i -15 grader.

Jag köpte Gooloo boostern från amazon för flera år sedan, jag är väldigt nöjd med den.

https://www.youtube.com/watch?v=bMXyoIBJyJA
Alla boosters tappar mer eller mindre kraft när man lämnar dom ute i -15 grader över natten.

/Benny
Köper man en riktig, dvs en för yrkesmässigt användande, fungerar den utmärkt även i -15. Men den kostar därefter då...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 164 Inlägg
torsdag 20:59
#6562
Brådhis skrev:
Vettemannen skrev:
zemet skrev:

Kolla detta utförliga testet av starthjälp:) Jag hade tidigare en starthjälp från jula(Hamron). Den fungerade inte efter att den legat i bilen över natten i -15 grader.

Jag köpte Gooloo boostern från amazon för flera år sedan, jag är väldigt nöjd med den.

https://www.youtube.com/watch?v=bMXyoIBJyJA
Alla boosters tappar mer eller mindre kraft när man lämnar dom ute i -15 grader över natten.

/Benny
Köper man en riktig, dvs en för yrkesmässigt användande, fungerar den utmärkt även i -15. Men den kostar därefter då...
Jag förstår inte att man ska ha den liggande ute i -15 grader. Bättre att hämta ut den efter behov.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 109 Inlägg
fredag 16:44
#6563
Vettemannen skrev:
Brådhis skrev:
Vettemannen skrev:

Alla boosters tappar mer eller mindre kraft när man lämnar dom ute i -15 grader över natten.

/Benny
Köper man en riktig, dvs en för yrkesmässigt användande, fungerar den utmärkt även i -15. Men den kostar därefter då...
Jag förstår inte att man ska ha den liggande ute i -15 grader. Bättre att hämta ut den efter behov.

/Benny
Kollar ni youtube klippet jag länkade så hade han den i en frys i ett dygn eller 2 innan han tog fram dom och började använda.

Gooloo som jag köpte klarade dra igång en 4 liters traktor utan större problem!
Det var stor skillnad på hur dom presterade.

Jag förvarade alltid min booster i bilen, hjälpte vid flera tillfällen olika folk få igång sina bilar och det var mycket smidigre att ta fram boostern än att ta fram startkablar.
Det är ju inte alltid man kommer åt med startkablar heller om den "döda" bilen står parkerad mend bilar på bägge sidor tex.

Man vill ju dessutom gärna kunna starta igång sig själv om man av någon anledning tömt batteriet, det är ju lätt hänt om man kör dieselvärmaren och batteriet börjar bli dåligt tex.



Sök