Nu är jag ingen ljuddoktor men om man inte vill spendera mer än bilen är värd eller kan klara jobbet själv, är det inte mycket man kan göra på en så gammal bil. Blir väl till att köra tills det rasar, byta olja ofta, hoppas det håller länge till
Det har ju varit en hel del med dom motorerna. Även på tyska forum hittade jag för en del år sedan folk som hade problem. Ofta var det tydligen inte själva kedjan som sträckts utan några simpla styrskenor i plast som blivit slitna (dom kostade då några hundralappar som reservdelar men själva jobbet, jag läste redan då om kostnader på över 100 papp)
Efter allt detta bestämde jag mig då för att aldrig köpa en audi med den motorn eller en 3.0 tdi, tråkigt nog eftersom jag gärna skulle vilja ha den enorma kraften den motorn levererar (haft sådana som lånebilar några gånger, helt underbara)
Har därför, tyvärr, hållt mig till den simplare men driftsäkrare 2.0 tdi varianten med kamrem som kan servas till "rimliga" kostnader
Men dina misständningar kan ju bero på annat. Kör inte för länge med det bara, jag gjorde det och det knäckte faktiskt katten, det kom ner oförbränd bensin så det blev små smällar man kunde höra. Fick byta kat. I ditt fall har du väl två du måste vara rädd om?
Senast redigerat av krambriw (för 2 timmar sedan)