2970
Sök

Tidsbegränsad parkering ?

1 569 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Om jag står på en publik parkering med max 2 timmar parkeringstid, hur lång tid måste det gå innan jag kan parkera där igen?
Spelar det någon roll / påverkar det om jag ställer mig på en annan ruta

981 Inlägg
för 2 timmar sedan
Om du parkerat på en plats med max 2 timmars parkeringstid, måste du vänta minst 2 timmar innan du kan parkera där igen.
Det gäller oavsett om du flyttar bilen en kort sträcka eller lämnar området helt. Tiden börjar räknas från det att du först parkerade på platsen.
Tänk på att det kan finnas lokala variationer. Det är alltid bäst att kontrollera de specifika reglerna för den parkeringsplats du använder.
Senast redigerat av candyweiss (för 2 timmar sedan)

VAG har världens bästa bilar.

1 569 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
candyweiss skrev:
Om du parkerat på en plats med max 2 timmars parkeringstid, måste du vänta minst 2 timmar innan du kan parkera där igen.
Det gäller oavsett om du flyttar bilen en kort sträcka eller lämnar området helt. Tiden börjar räknas från det att du först parkerade på platsen.
Tänk på att det kan finnas lokala variationer. Det är alltid bäst att kontrollera de specifika reglerna för den parkeringsplats du använder.

Tackar.
Är det alltid (generellt) så att man måste "vänta" lika länge som max parkerings tid?
Ex
max tid 1 timma "vänta " 1 timma
Max tid 4 vänta 4 osv ?

981 Inlägg
för 32 minuter sedan
Vad jag vet måste man vänta lika länge som det är tillåtet att parkera innan man får parkera igen.
Men det är ju inte speciellt lätt att hålla koll på för en p-vakt.

VAG har världens bästa bilar.

Sök