3174
Sök

Får man lägga reflextejp på bilen?

Från Finland
347 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
Tänker mest på baksidan att jag skulle lagt en remsa på bakluckan till volvon där för att jävlas med folk ska köra en i röven (trots man kör 10 över begränsningen) med riktigt jävligt starka lampor.

Helst vill jag ju trycka på knappen som släpper ut olja eller landminor men då de saknas i min bil får jag fundera ut alternativ.

Jag gissar det är ju inte helt lagligt men ärligt talat lag och ordning verkar ju ha brutit samman totalt i det här landet (finland men sannolikt är det samma i sweden). Det är ju t.ex. olagligt att köra med halvljus och dimljus på samma gång men nog ser jag ett dussin sådana bilar varje dag minimum. Så jag undrar väl mest hur sannolikt det är polisen skulle bry sig i mitt lagbrytande då det verkar vara vilda västern på vägarna nu ändå.

Professionell nybilshatare

3 373 Inlägg
för 4 timmar sedan
Undra hur en folie som är som en spegel skulle fungera ?

Från Finland
347 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Funderar om jag ska sätta de inuti bilen. Vit reflextejp som man kan flippa ner över bakspegeln, eller hänga på baksidan av nackstöden där bak.  Fördelen med reflextejpen är den reflekterar ljuset tillbaka ungefär mot källan så det är lite automatik i det.

Professionell nybilshatare

1 121 Inlägg
för 2 timmar sedan
Sålänge reflexerna har rätt färg, dvs rött bakåt, orange åt sidorna och vitt framåt, så borde det vara lugnt...

7 447 Inlägg
för 2 timmar sedan
Jag hade, för några år sedan, en mörkblåmetallik JEEP TJ 2006 som jag hade satt dubbla "ränder" blå reflextejp bak och på sidorna på.
Inget påpekande vid någon besiktning eller från polisen.
Riktigt snyggt, om jag får säga det själv.

Sök