2757
Sök

Skuren motor Toyota GT86

Ubåtsingenjör
7 321 Inlägg
torsdag 18:40
#21
08-706 71 00 ska vara telefonnummer till Toyota Sweden AB, spela in samtalet. Vill de inte hjälpa sig så skriv först ett inlägg på Facebook och tagga VDn Carl Robert Christian Norberg

Efter det så kontaktar du media

Ren skandal att de inte vill hjälpa dig.


525 Inlägg
torsdag 19:13
#22
SportPilot skrev:
08-706 71 00 ska vara telefonnummer till Toyota Sweden AB, spela in samtalet. Vill de inte hjälpa sig så skriv först ett inlägg på Facebook och tagga VDn Carl Robert Christian Norberg

Efter det så kontaktar du media

Ren skandal att de inte vill hjälpa dig.

varför är det en skandal ? det 5 år sen han fick en ny motor.
i hur många år ska dom hålla folk med motorer ?
dom har ju inte en susning om hur den är kört.
jag ser inte skandalen, det bara plocka ner möget o se vad som har hänt, o sen fixa det

Fri fart för ett fritt folk!
14 163 Inlägg
torsdag 20:27
#23
Brådhis skrev:
Eftersom det, iaf så vitt jag vet, ändå inte är bilar som är kända för att rasa så skulle jag nog försöka se om det är samma fel båda gångerna och i sådant fall försöka ta reda på vad exakt det beror på. Det kan göra rätt stor skillnad i trådskaparens ärende mot Toyota...

inte så vanligt att dom pajar? smile

där har du fel väldigt vanligt...
som med alla boxer motorer från Subaru tyvärr
alltid lagerknack som det slutar med

https://www.torquenews.com/1084/new-sub … er-engines

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 643 Inlägg
torsdag 23:09
#24
Growe skrev:
Brådhis skrev:
Eftersom det, iaf så vitt jag vet, ändå inte är bilar som är kända för att rasa så skulle jag nog försöka se om det är samma fel båda gångerna och i sådant fall försöka ta reda på vad exakt det beror på. Det kan göra rätt stor skillnad i trådskaparens ärende mot Toyota...

inte så vanligt att dom pajar? smile

där har du fel väldigt vanligt...
som med alla boxer motorer från Subaru tyvärr
alltid lagerknack som det slutar med

https://www.torquenews.com/1084/new-sub … er-engines

Den länken sa ju inte sådär värst mycket egentligen, förvisso verkar ju fler ha problem med ras men det är ju långt ifrån unikt för Subaru och några siffror presenteras ju inte och din övertygelse om att allt från Subaru rasar drar faktiskt ner trovärdigheten en smula (helt enkelt eftersom det inte stämmer). wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Ubåtsingenjör
7 321 Inlägg
för 20 timmar sedan
#25
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:
08-706 71 00 ska vara telefonnummer till Toyota Sweden AB, spela in samtalet. Vill de inte hjälpa sig så skriv först ett inlägg på Facebook och tagga VDn Carl Robert Christian Norberg

Efter det så kontaktar du media

Ren skandal att de inte vill hjälpa dig.

varför är det en skandal ? det 5 år sen han fick en ny motor.
i hur många år ska dom hålla folk med motorer ?
dom har ju inte en susning om hur den är kört.
jag ser inte skandalen, det bara plocka ner möget o se vad som har hänt, o sen fixa det

För att motorn knappt gått något och servad enligt boken, så även om de inte står för hela kalaset så borde de vara lite tillmötesgående.


525 Inlägg
för 19 timmar sedan
#26
SportPilot skrev:
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:
08-706 71 00 ska vara telefonnummer till Toyota Sweden AB, spela in samtalet. Vill de inte hjälpa sig så skriv först ett inlägg på Facebook och tagga VDn Carl Robert Christian Norberg

Efter det så kontaktar du media

Ren skandal att de inte vill hjälpa dig.

varför är det en skandal ? det 5 år sen han fick en ny motor.
i hur många år ska dom hålla folk med motorer ?
dom har ju inte en susning om hur den är kört.
jag ser inte skandalen, det bara plocka ner möget o se vad som har hänt, o sen fixa det

För att motorn knappt gått något och servad enligt boken, så även om de inte står för hela kalaset så borde de vara lite tillmötesgående.

varför ?????  har garantin gått ut så har garantin gått ut. det kvitter ju vad man köper. det ju rena förlust affären om man ska dela ut gratis
reservdelar i all evighet

Ubåtsingenjör
7 321 Inlägg
för 19 timmar sedan
#27
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:
doktorduett skrev:
varför är det en skandal ? det 5 år sen han fick en ny motor.
i hur många år ska dom hålla folk med motorer ?
dom har ju inte en susning om hur den är kört.
jag ser inte skandalen, det bara plocka ner möget o se vad som har hänt, o sen fixa det

För att motorn knappt gått något och servad enligt boken, så även om de inte står för hela kalaset så borde de vara lite tillmötesgående.

varför ?????  har garantin gått ut så har garantin gått ut. det kvitter ju vad man köper. det ju rena förlust affären om man ska dela ut gratis
reservdelar i all evighet

Som flera nämnt tidigare så rasar inte dessa motorerna i tid och otid. Hela Toyotas varumärke bygger på driftsäkerhet, därför så borde Toyota vara tillmötesgående. Kanske inte stå för hela kostnaden, men hitta en lösning som även kan göra kunden nöjd. De gjorde en kvarts miljard i vinst förra året, så nog har de råd att upprätthålla goda kundrelationer och att värna om sitt varumärke smile

Vi pratar alltså inte om vw eller volvo, där hade väl båda företagen kursat omgående ifall man kört med någon form av goodwill
Senast redigerat av SportPilot (för 19 timmar sedan)


3 386 Inlägg
för 18 timmar sedan
#28
Mossan1 skrev:
Low skrev:
Är det inte en bmw motor i den "toyotan"?

Subaru-boxer 4a.

Nån av dom mindre Dieslarna Toyota har är BMW i grunden.  Men ska vara "Toyotafierade" på många punkter.

En jag känner var sugen på en GT86 för några år sen, så jag grävde lite år honom då.
Inte Toyota-hållbara, men verkar hålla skapligt. Minns det var något om en återkallelse för ventilfjädrarna man skulle kolla var gjort vid begagnatköp. Var ganska viktigt.
Man TYCKER ju, att Toyota borde kollat om sådan aktion var gjord på en utbytesmotor. Men....

Den såg ut som en toyota senaste supra. Den hade väl en bmw motor. Hahah
Dålig på toyota märkena.


6 086 Inlägg
för 17 timmar sedan
#29
Frågan är väl om något gjordes fel vid sista servicen, annars skall inte en motor plötsligt skära på det viset

525 Inlägg
för 12 timmar sedan
#30
SportPilot skrev:
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:

För att motorn knappt gått något och servad enligt boken, så även om de inte står för hela kalaset så borde de vara lite tillmötesgående.

varför ?????  har garantin gått ut så har garantin gått ut. det kvitter ju vad man köper. det ju rena förlust affären om man ska dela ut gratis
reservdelar i all evighet

Som flera nämnt tidigare så rasar inte dessa motorerna i tid och otid. Hela Toyotas varumärke bygger på driftsäkerhet, därför så borde Toyota vara tillmötesgående. Kanske inte stå för hela kostnaden, men hitta en lösning som även kan göra kunden nöjd. De gjorde en kvarts miljard i vinst förra året, så nog har de råd att upprätthålla goda kundrelationer och att värna om sitt varumärke smile

Vi pratar alltså inte om vw eller volvo, där hade väl båda företagen kursat omgående ifall man kört med någon form av goodwill

jag måste vara trög, i hur många år efter garantin har gått ut tycker du att dom stå för fiolerna ? 5 - 10 - 15 år

* Voff voff *
10 643 Inlägg
för 10 timmar sedan
#31
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:
doktorduett skrev:
varför ?????  har garantin gått ut så har garantin gått ut. det kvitter ju vad man köper. det ju rena förlust affären om man ska dela ut gratis
reservdelar i all evighet

Som flera nämnt tidigare så rasar inte dessa motorerna i tid och otid. Hela Toyotas varumärke bygger på driftsäkerhet, därför så borde Toyota vara tillmötesgående. Kanske inte stå för hela kostnaden, men hitta en lösning som även kan göra kunden nöjd. De gjorde en kvarts miljard i vinst förra året, så nog har de råd att upprätthålla goda kundrelationer och att värna om sitt varumärke smile

Vi pratar alltså inte om vw eller volvo, där hade väl båda företagen kursat omgående ifall man kört med någon form av goodwill

jag måste vara trög, i hur många år efter garantin har gått ut tycker du att dom stå för fiolerna ? 5 - 10 - 15 år

Nu handlar det ju om en utbytesmotor som gått 4000 mil. Man kan rent krasst anse att förväntad livslängd är mer än 4000 mil (den första höll ju 7000 mil så...) och därför tycka att Toyota kan på goodwill vara med och iaf delta i eländet.

För att förenkla det lite: Du köper mat på restaurang, den är kall, du ber om en ny tallrik mat, vilket du får, den är också kall, då får du inga fler tallrikar med mat men måste ändå betala fullt pris.
Senast redigerat av Brådhis (för 10 timmar sedan)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

525 Inlägg
för 4 timmar sedan
#32
eller du köper ett nytt bil batteri, sätter det på hyllan i 5 år
sen tar du fram o ska använda det, men då det kass
då vill du ha ett nytt för du har ju inte använd det

521 Inlägg
för 4 timmar sedan
#33
Jag hade en gång en Ford Granada, 2.8 L manuell låda - kopplingen visade sig vara sämsta skiten. Dom bytte kopplingen nästan var tredje månad då den började hugga, dom fick aldrig ordning på den, efter fjärde gången sålde jag bilen direkt innan den började hugga igen

Oavsett att dom aldrig fick ordning på den, dom bytte utan att knussla varje gång, det var äkta good will så dom försökte ju - även om det jag fick på tallriken bara var svagt ljummet

Så visst fasen borde ett så stort företag vara mera måna om sitt varumärke - det skulle säkert japanerna vara - bara dom fick reda på det. Tror det handlar mer om en trött svensk organisation som inte har några ambitioner längre


Sök