Har tänkt turbo konvertera min 240 och tänkte göra ett lätt ingrepp i den. Har läst mig till att man kan trycksätta förgasaren, alltså snurra och rör från den direkt till förgasaren. Men man kanske behöver bygga en box runt förgasaren så den får ett jämt tryck.
Är det någon här som gjort ett sådant bygge som vill dela med sig av sina erfarenheter och till och med har bilder på det??
hittade ett inlägg där man skulle borra upp munstycket och slipa ner nålen och ta bort choken.. Måste man göra allt detta? Choken är ju bra att ha eftersom jag har tänkt köra den på vintern också. Hur stor ska boxen vara?
Fan bra info där!! Nu var man ju sugen att kicka till en liten extra spark i 144:an
Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
har varit inne på den första länken.. den andra var riktigt bra också.. hur mycket mer än turbo behöver man? Behöver man ha ic?
det du behöver är en btr bränslepump turbo (med intern wg för enkelhetenskull(saab 900?)) oljetryck till turbon tryckrör turbogrenrör sen är mätare bra att ha, dels oljetryck och turbotryck. dump kan också vara bra att ha, bosch orginal plast funkar bra. ic är inget måste men ger bra.
tja. jag körde ett tag med volvos r sports sats med förgasar turbo. är inget jag skulle rekomendera, blir inte direkt något extremt drag i bilen före toplokspakningen går. min blev inte häller direkt pålitlig.
kopparpackningar som håller finns på kl-racing. men har du bara grejjer som funkar bra och inet tok laddar jätte mycket så ska det hålla med orginal. en ide är ju att fundera på kompsänkning då volvos förgasra motorer har hyffsat högkomp.
har varit inne på den första länken.. den andra var riktigt bra också.. hur mycket mer än turbo behöver man? Behöver man ha ic?
det du behöver är en btr bränslepump turbo (med intern wg för enkelhetenskull(saab 900?)) oljetryck till turbon tryckrör turbogrenrör sen är mätare bra att ha, dels oljetryck och turbotryck. dump kan också vara bra att ha, bosch orginal plast funkar bra. ic är inget måste men ger bra.
Hur fixar man lättast oljetryck till turbon? Spelar det någon roll vars på grenröret man sätter turbon? Om man har extern wg vars är det bäst att sätta den?
ta olje trycket från där oljetryksgivaren sitter. och köp ett t kors.
Det var inte svårare än så
näpp dessa finns på biltema. grenröret bygger du väl helst eget så du får allt du vill ha men enklast blir väl faktist köpa turbogrenrör+turbo från en 240turbo. extern wg sätter du väl i kollektorn. tja turbon ska juh som sitta i slutet på grenröret? känns som att du borde surfa in på lite olika forum och läsa om 240 turbo konverteringar finns hur många som helst. på denna sida tpc och savarturbo. läs först.
har fått tag i en turbo från en nyare audi a4 -03 trodde dom det var.. Är det en bra turbo att använda? Har den extern eller intern wg? Är den olje kyld?
kan man använda vilken wg man vill om det inte är intern?
har fått tag i en turbo från en nyare audi a4 -03 trodde dom det var.. Är det en bra turbo att använda? Har den extern eller intern wg? Är den olje kyld?
kan man använda vilken wg man vill om det inte är intern?
känner igen din audi
kan säga så här alla turbosar har olja... men om den är vätskekyld är en annan sak... är den från en diesel eller bensinare?, har för mej att dieseln har intern wg och bensinaren extern... och ja du kan nog använda vilken extern wg som helst bara den håller tät