2394
Sök

Volvo insprutar turbo guide. Olika hk steg, med delar och prissummor.

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
14 april 2013
#41
Xuri skrev:
Andyy90 skrev:
Xuri: hur länge höll hans grenrör? jag körde 350hk/570nm på original och det ville spricka några gånger i månaden beroende på hur man körde.. bytta till extraktor och det höll bättre.. smile Avgastempen sänktes även lite i samband med det..

Själv har jag kört över 2000 mil med över 300 hästar\ 400 nm å hade inte nån spricka i de när jag sålde bilen.  Jag låg å tuggade iskörning förra vintern å grenröret sprack inte då heller trots 370hk  är de mappat rätt så avgastempen är hyffsad håller de, toppen på min egt mätare smälte vid iskörningen..

Hur många grader låg du på då? smile

~Andy~

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 april 2013
#42
Andyy90 skrev:
Xuri skrev:
Andyy90 skrev:
Xuri: hur länge höll hans grenrör? jag körde 350hk/570nm på original och det ville spricka några gånger i månaden beroende på hur man körde.. bytta till extraktor och det höll bättre.. smile Avgastempen sänktes även lite i samband med det..

Själv har jag kört över 2000 mil med över 300 hästar\ 400 nm å hade inte nån spricka i de när jag sålde bilen.  Jag låg å tuggade iskörning förra vintern å grenröret sprack inte då heller trots 370hk  är de mappat rätt så avgastempen är hyffsad håller de, toppen på min egt mätare smälte vid iskörningen..

Hur många grader låg du på då? smile

över 900 grader var ingen ovanlighet vid gatkörning, på isen  kollade jag aldrig men grejerna har aldrig gått så hår så länge.

940in med 450hk kör orginal grenrör med ditsvetsad extern waste på grenröret å jag har inte hört micke säga nått om att ens de har spruckit.


11 Inlägg
10 maj 2014
#43
Riktigt skön tråd, med mycket bra info! sånt gillar vi!

Kombi skall det va annars kan det kvitta!

Skrap
2 098 Inlägg
13 oktober 2014
#44
skön tråd. tack

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

2 Inlägg
30 mars 2015
#46
Hur mycket ladd på steg 3 med 19t
Senast redigerat av jens_golf (31 mars 2015)


Evildan
13 augusti 2016
#47
Inte för att jag har några som helst planer på att trimma eller ens köpa ngn Volvo men tråden var för bra att låta passera okommenterad.

16 Inlägg
19 september 2016
#48
Hej, tänkte börja trimma min 940 turbo som gått 31000 mil kärring/gubbkörd, måste man eller är de smart att renovera motorn? För får en känsla av att den inte kommer palla om den är så sliten som den är.

1 146 Inlägg
19 september 2016
#49
kan vara smart och göra det smile
DÅ vet du vad som är bytt och du har koll på allt




Rwdelivet skrev:
Hej, tänkte börja trimma min 940 turbo som gått 31000 mil kärring/gubbkörd, måste man eller är de smart att renovera motorn? För får en känsla av att den inte kommer palla om den är så sliten som den är.


16 Inlägg
19 september 2016
#50
Tack för svar! Men kan själv inte jätte mycket om trimning och motorer (än) har en 940 turbo auto från 97 jag ska konvertera till manuell och sen göra steg 2 till en början och sen steg 3 som står ovan. Blir det inte dyrt att lämna in och renovera? Eller om man skulle göra de själv måste man ju ha motorlyft i grejer? Som blir dyra har kanske 30 lök att jobba med men då ska jag ha coils o lite grejer också. Men det är klart att man måste ju göra de någon gång för att lära sig smile

1 Inlägg
för 14 timmar sedan
#51
hej har en fråga jag ska byta bränsle box måste siffrorna stämma längst bak då
boxen är från en fk


Sök