3014
Sök

ABS Modul programmering vid felsökning!

2 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
Hej!

Idag var min bil på ford verkstad. Har en Ford Focus 2007 med 1.8 Flexifuel 125 hk.

Bilen indikerar att esp är ur funktion och abs stängs av/på vid körning. Idag på verkstaden så lyckades dem inte programmera om modulen helt utan den visa först okej vid programmeringen och sen fel vid esp. Dem försökte med olika metoder men lyckades ej. 1970kr gick åt det.

Vad jag inte riktigt förstår är att abs funkar då jag testat den vid kraftig inbromsning nu i veckan när det var som mest halt. Bromsen började skaka så som abs skall göra. Förra ägaren bytte modulen och sa att hans gubbe som fixade det skylle bara programmeras om.

Nu funkade inte programmeringen helt men ändå så är abs lampan av men ESP lampan lyser fortfarande.

Är det någon som haft problem med samma bil och som kan ge mig råd om att det kanske är något annat kring abs modulen och inte programmeringen i sig är fel på?

Diagnostekniker
2 794 Inlägg
för 17 timmar sedan
Varför byttes modulen från första början?
Bekräftat internt fel i denna eller chansbyte?
Vilka felkoder förekommer just nu?

Vissa bilar är kinkiga vad gäller programmering och parametrering, och detta kan få utföras ett par eller fler gånger innan det går igenom.

Up the RA

2 Inlägg
för 17 timmar sedan
Trådstartare
Den förra var tydligen fel på eftersom den inte klara besiktningen med det felet av ESP.
Så förra ägaren köpte abs modulen från bildelsbasen och bytte in den.

Felkod:

C1267 E0 internt fel ABS
C2785 E0 Sebsir offset
B2141 E0 Ej kodad

Sök