2857
Sök

Skuren motor Toyota GT86

556 Inlägg
för 9 timmar sedan
SportPilot skrev:
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:

Som flera nämnt tidigare så rasar inte dessa motorerna i tid och otid. Hela Toyotas varumärke bygger på driftsäkerhet, därför så borde Toyota vara tillmötesgående. Kanske inte stå för hela kostnaden, men hitta en lösning som även kan göra kunden nöjd. De gjorde en kvarts miljard i vinst förra året, så nog har de råd att upprätthålla goda kundrelationer och att värna om sitt varumärke smile

Vi pratar alltså inte om vw eller volvo, där hade väl båda företagen kursat omgående ifall man kört med någon form av goodwill

jag måste vara trög, i hur många år efter garantin har gått ut tycker du att dom stå för fiolerna ? 5 - 10 - 15 år

Vi pratar om en motor som gått 4000 mil och rasar kort efter service hos Toyota, hör du inte själv hur märkligt det låter?

näe det gör jag inte, verkan jag eller toyota vet hur motorn är behandlat. typ  tok varvad vid korvmojan för det häftigt eller likn. det vet vi inte
ni måste slutta vara så jävla krängda varje gång nått inte går er vägg
motorn är paj shit happens, köp en ny motor eller en cykel

Fri fart för ett fritt folk!
14 248 Inlägg
för 9 timmar sedan
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:
doktorduett skrev:

jag måste vara trög, i hur många år efter garantin har gått ut tycker du att dom stå för fiolerna ? 5 - 10 - 15 år

Vi pratar om en motor som gått 4000 mil och rasar kort efter service hos Toyota, hör du inte själv hur märkligt det låter?

näe det gör jag inte, verkan jag eller toyota vet hur motorn är behandlat. typ  tok varvad vid korvmojan för det häftigt eller likn. det vet vi inte

fast en normal motor kan du misshandla riktigt ordenkligt utan att den går sönder..   
detta är ju nya saker men det är deffentift ett Subaru problem och inget annat
antar att dom inte vet hur man ger motorn smörjning eller nått.   dom har haft detta problemet i säkert 15-20år

Kör fort så hinner inget hända...

556 Inlägg
för 6 timmar sedan
Growe skrev:
doktorduett skrev:
SportPilot skrev:

fast en normal motor kan du misshandla riktigt ordenkligt utan att den går sönder..   
detta är ju nya saker men det är deffentift ett Subaru problem och inget annat
antar att dom inte vet hur man ger motorn smörjning eller nått.   dom har haft detta problemet i säkert 15-20år

jamen då kom det väl inte som nån överaskelse att den gick itu.
än mindre grund att sitta här o tjuta o vill att toyota ska sponsra han med en ny motor till

Sök