2323
Sök

Motorn slutade funka mitt på vägen

2 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Hej, är inte expert på bilar så tänkte jag skriver här, har haft min a traktor i en vecka (BMW 320d xdrive 2010) dom första dagarna gick den jättefint det enda den behövde var att fylla på spolarvätska, så då gjorde jag det men bara 2 dagar senare klagade bilen på att den behövde fyllas på med mer spolarvätska vilket jag tyckte var ganska konstigt för jag hade knappt använt något. Sen i förrgår när jag körde till Ullared (ungefär 3 mil bort) så hackar bilen lite smått men slutade sen när jag var påväg hemåt. Men sen igår när jag skulle till en vän så börjar den hacka igen och motorlampan börjar lysa gult o motorn bara slocknar. Jag ställde bilen till sidan och försökte starta bilen igen men den ville verkligen inte, det är nog inget med batteriet för jag kunde fortfarande lyssna på radion och ha mina lampor tända. Bromsen funkade utmärkt av någon anledning, ringde min polare som meckar med a traktorer men han har ingen aning vad det kan vara han sa själv att det låter som att motorn vill gå igång men att det kanske är något som hindrar det. Vet någon vad det kanske är?

6 228 Inlägg
2 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
jaka54 skrev:
Har du inte kollat oljenivån i motorn???

Jo, det var inget som såg fel ut

6 132 Inlägg
för 1 timme sedan
Spolarvätskan borde inte ha med saken att göra.

Koppla in en felkodsläsare och kolla så det inte finns någon kod för osynkroniserade kamaxlar eller liknande. De där motorerna hade en tendens att slita ner kamkedjans spännare så att kedjan kunde hoppa någon kugg eller helt enkelt gå av. Om kamkedjan är okej är det dags att kolla om bränslet kommer hela vägen och uppnår tillräckligt tryck.

Sök