4341
Sök

Volvo 760 T5 1988

20 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Tjena

Har skaffat mig en Volvo 760 t5 1988 för ett par månader sen och nu fungerar inte hastighetsmätaren var ska man börja leta?
Sensorn i bakaxeln är ny.

Lite annan info om bilen: Reggad Volvo 760 GLE som fått genomgå en ombyggnation där den blivit påkostad med bl.a. En B5234T T5 motor. MKM BMW ZF 6-växlad växellåda. 3" Rostfri Dowpipe från MKM. H-profil stakar. MaxxECU Sport med kabelhärva från Engdahl Motorsport och mappning av BJ Teknik. Japan grenrör. BC Coilovers fram. Bilstein dämpare bak. 3" Avgassystem. Stålomspunna bromsslangar. Tenaci momentstag. ASS motorfästen. ASS växellådsbalk. Nya Bosch VAG tändspolar. Nytt urtrampningslager. 80mm E-gasspjäll. Ny organisk & fjädrad kopplingslamell med 765 tryckplatta. Spakställ från Speeding. Insug från MKM omsvetsat för elektroniskt gasspjäll. Hurricane luftfilter. Nya E85 bränsleslangar. 18" 59North fälgar med däck. Ny bränsletrycksregulator. MAC-ventil. 1300cc spridare. Ny GS 450 Bränslepump. Elektronisk gaspedal och mycket mer!

Forummoderator
26 391 Inlägg
för 2 timmar sedan
Betvivlar att sådant som momentstag, bränsleslangar och "Hurricane luftfilter" har något med själva problemet att göra..

Antar mätaren inte hoppar igång om du slår lite lätt uppepå instrumenthuset?
Är det ens ett original instrumenthus?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

20 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Nej det betvivlar jag också på. Dock tyckte jag det kunde vara rolig info och läsa.
Nej den är stendöd.
Nej jag misstänker att instrumentet panelen är byt i samband med motor bytet. Fungerade innan  men visade fel.

Sök