2568
Sök

Volvo V60 -17 Vibrationer/Hack vid körning

14 Inlägg
16 januari
Trådstartare
Hej alla!

Har letat runt på olika forum efter svar angående detta med olika resultat, så tänkte fråga här om hjälp och råd.
Vill först påpeka att man är totalt okunnig vad det gäller bilar.

Jag har en Volvo V60 Geartronic Cross Country -17 6växlad Automat med 14xxx mil på nacken. För 1-2 veckor sedan började jag märka att bilen vibrerar små hackar när jag kör mellan 40-80 km/h. Ligger jag i 90 inga problem alls, använder jag farthållaren verkar det bli lite mindre, växlar jag själv och låser växlarna är det inga hack eller vibrationer alls.

Har ni någon aning vad som kan vara fel?
Kan man fortfarande köra bilen?

Tack på förhand

//RL

1 Inlägg
30 januari
Hej har du hittat felet jag har samma fel och nya drivaxlar

4 499 Inlägg
30 januari
Hade ett liknande på min bil,likadan bil/motor/låda, köpte olja på Rejmes,lådan blev bra sen!

14 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
CarlK85 skrev:
Hej har du hittat felet jag har samma fel och nya drivaxlar

Hej! Har just spolat och bytt olja samt nollat adaptiven. Fel kvarstår men jag upplever att den hackar inte till längre utan det är mest att den börjar vibrera som om man köra på för högväxel vid 50 och upp mot 80. Annars växlar den mjukt och bra.

14 Inlägg
för 10 timmar sedan
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Hade ett liknande på min bil,likadan bil/motor/låda, köpte olja på Rejmes,lådan blev bra sen!

Hej! Blev din låda bra direkt efter eller fick du köra några mil innan den blev bra?

4 499 Inlägg
för 5 timmar sedan
Blev bra på en ggn..17 månader sen oljan byttes,har gått perfekt,MEN känns som den är på G igen!!

Sök