3937
Sök

Bmw e46 utan olja

9 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Min bmw 320i e46 har under min ägo läkt/tagit lite olja inga större mängder men sätt nån fläck på uppfarten. Så har fyllt på till som tätt då jag ej kör så mycket med bilen kollar jag inte olja jätteofta. Idag när jag åkte till jobbet började den plötsligt gå väldigt ryckigt och oroligt sen började de rycka kraftigt både under bilen och från motorutrymmet stannade snabbt på parkeringen och lätt bilen stå några timmar. När jag kom tillbaka ser jag en ganska stor pöl med olja under bilen. Så jag kollade oljan och upptäck att de i princip knappt fans någon olja i den fattades hela 4 liter olja försökte sedan starta men den gick runt nåt varv och klicka enbart har ett kasst batteri så ska prova me startkablar. Vad kan ha gjort så den plötsligt började läcka så mycket olja? Och är Motorn skrot eller kan den gå rädda trots jag kört med så lite olja? Mycket tacksam för svar

6 158 Inlägg
för 2 timmar sedan
Hur har oljetryckslampan uppfört sig, har den tänt sig när du satt på tändningen och slocknat när du startat motorn? I såna fall har du haft oljetryck i alla fall och då skall det inte ha blivit några fel på motorn.

M54 hade ofta problem med oljeläckage, bland annat från ventilkåpspackningen och från packningen till oljefilterhuset. Du får försöka torka rent och se var det kommer ny olja.

9 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Många tack för svar. Har inte tänkt på att oljetrycks lampan har tänts dock har jag många lampor som lyser så kan ha missat.
De här med att den i riktigt går runt skulle de kunna vara att det går lite trögt inne i motorn?

6 158 Inlägg
för 1 timme sedan
Mer sannolikt är batteriet tomt på ström eller helt enkelt kass

Sök