3040
Sök

Fläckar på fälg (aluminium) hjälp att få bort

43 Inlägg
Igår 15:48
Trådstartare
Har konstiga fläckar på fälgarna jag nyligen köpt, testat tvätta med lite medel och borste men går ej bort, verkar endast vara på den yttre delen av fälgen. Oxidering av något slag? Vad det än är vill jag få bort det, helst utan att skada texturen i fälgen..
https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248460/248460-a57b993b91ef1b674646959e3ab621ed.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248460/248460-0529947a2f48a72494e7c7c37a1c4b6f.jpg

3 408 Inlägg
Igår 16:10
Ser ut att det krypit under klarlacken och börjar gotta sig under. Inte mycket man kan göra, visst slipa rent och lägga på ny lager lack.

6 269 Inlägg
Igår 20:48
Har du prövat med de vanliga lösningsmedlen som lacknafta och aceton?

43 Inlägg
för 22 timmar sedan
Trådstartare
Det enda jag provat är asfaltborttagning och fettborttagning

Vad för lack kan man ha som har samma blankhet som polerad aluminium?

3 408 Inlägg
för 12 timmar sedan
B20Powerr skrev:

Det är troligen klarlack över aluminium. Det har krypit vatten under klarlacken så det börjat ärga. Ända lösningen är att ta bort allt klarlack och lägga på nytt.

Det är nackdelen med klarlack över aluminium, aluminium utan klarlack måste man polera ofta.

43 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Low skrev:
B20Powerr skrev:

Det är troligen klarlack över aluminium. Det har krypit vatten under klarlacken så det börjat ärga. Ända lösningen är att ta bort allt klarlack och lägga på nytt.

Det är nackdelen med klarlack över aluminium, aluminium utan klarlack måste man polera ofta.

Finns det risk att fälgen kommer se konstig ut efter? Det är ju som massor med små streck som ger texture till den delen

3 408 Inlägg
för 12 timmar sedan
B20Powerr skrev:
Low skrev:
B20Powerr skrev:

Finns det risk att fälgen kommer se konstig ut efter? Det är ju som massor med små streck som ger texture till den delen

Efter vad? Gör du på rätt sätt så kommer fälgen se ny ut.

6 269 Inlägg
för 7 timmar sedan
Håller också med om att det ser ut som att något medel har krupit under klarlacken men som jag skrev tidigare...pröva att torka rent med antingen lacknafta eller aceton. -5lit lacknafta och aceton har man ju alltid hemma.

Forummoderator
26 416 Inlägg
för 7 timmar sedan
jaka54 skrev:
Håller också med om att det ser ut som att något medel har krupit under klarlacken men som jag skrev tidigare...pröva att torka rent med antingen lacknafta eller aceton. -5lit lacknafta och aceton har man ju alltid hemma.

Har man?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Voff voff *
10 760 Inlägg
för 4 timmar sedan
Mack skrev:
jaka54 skrev:

Har man?

Är nog en läggningsfråga... big_smile Jag har det inte iaf...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
26 416 Inlägg
för 3 timmar sedan
Brådhis skrev:
Mack skrev:
jaka54 skrev:

Har man?

Är nog en läggningsfråga... big_smile Jag har det inte iaf...

Inte jag heller..därav min undran om man hade missat något tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök