Mossan1 skrev:
Glykol har kg som måttenhet.
Men det är helt omöjligt att svara över ett forum var den läcker.
Inget uppenbart syns på bilderna, och det ser faktiskt mer ut som olja än kylvätska. Problemet med bilder.
Börja med att kolla var pölen är, och rakt ovanför droppar det. Det kan rinna längs plaster, osv så det får man ta med i beräkningen.
Men man borde kunna få fram: framför motor, bakom motorn eller vid motorn på det viset och ringa in det skapligt platsmässigt.
Kylarcenent är ABSOLUT sista utvägen och fungerar vara på små sprickor i en kylare IBLAND! INTE på läckande packboxar, packningar osv.
Blir det blött INNE i bilen är det värmeelementet eller dess anslutningar som läcker.
Finns inga mirakelmedel.
Lite grått klet bara i oljefyllningslocket är ganska normalt så här års. Kondensfukt från varmt-kallt omväxlande.
Enbart det betyder ingenting.