Mossan1 skrev:
Menas säkert att man ska köra med att det är slirande koppling i åtanke.
Bla inte krypköra sakta sakta i bilköer.
Man skulle inte slira koppling så på en manuell, men när kopplingen är automatisk tänker man inte på det.
Samma med hålla den med gas i uppförslut om man stannar.
Stå stilla eller starta igång så koppling inte slirar längre är grundregeln.
Detta gäller dubbelkopplingsautomater generellt.
Inte specifikt för DSG.
Själv gillade jag inte DSG-lagget. Dvs bromsade man in mot en korsning förutser lådan att man ska stanna, men ändrar man sig i sista stund och ska åka så fattar inte lådan galoppen riktigt utan man förlorar en sekund eller så.
Lika om man ska ut i lite tätare trafik så man får skynda sig lite. Då hängde den inte med alltid utan segade en massa. Samma om man ska köra om. Överraskar man lådan sölar den.
Gick därför manuellt över i S-läget inför snabbare omkörning.
Då hände den med.
Inget fel, utan en egenskap och i övrigt fungerade den finfint.
Hade en Audi 2017.