Loater skrev:
Growe skrev:
Loater skrev:
Wow tack så jätte mycket för alla länkar å tipsen! Hehe måste ha tagit en tid^^ Skall se vad jag väljer för något:) Ha det super bra!! Tack igen
Nej då. Det finns postat sedan lång tid tillbaka ett rescept för 300hk i en 940. Där man istort sätt använder dom nedersta grejerna. Förutom en mindre turbo. Jag personligen skulle försöka byta ut orginal turbon ganska tidigt för den är väldigt liten.
Men har själv kört min ,91ans ,,740 med 98ans b230ft med bara chipp och wastegate och det fungerade okej v orginal är dom.rätt trötta. Första jag skulle byta efter chipp ocb wg är ett komplett avgassystem dels för att det låter för lite och sen ser tråkigt ut sen stryper det rätt mycket
Jaa okej då fattar jag:) Men nu känns det ju bättre när man vet vart man skall börja liksom. Det är väl kanske inte jätte aktuellt just nu. Behöver nog mecka ute så lite goare väder. Man kan ju iaf titta på lite videos och läsa om de olika delarna, hur man byter å så. Jag gillar 740.. Men kanske lite mer 940:) bägge är häftiga. Verkligen super schysst av dig att ge direkta råd så. Skall börja med wastgate iaf. Chip känns ju relativt enkelt också^^ Tack!
ja det är relativt enkelt. innan du köper något måste du ta reda på vad du har för boxar.. bränsleboxen sitter under a-stolpen på passagerar sidan under handsfacket typ man så man får ta bort plasten till höger under handsfacket och styrboxen till tändingen sitter uppe vid pedalstället.. alla bilar har inte guld box.. eftersom det inte framgår vad det är för någon bil du exakt har så är det svårt att gissa

Kör fort så hinner inget hända...