Snabb montering av en låda, detta är absolut inte slutresultatet. Har redan skurit ned den & format om den, ska helsvetsa den nu & då kommer nya bilder & lite mått med.
Dom andra två lådorna är beställda för dom kunde va lite enklare.
Alla lådor under samma tak nu. Beställt dom snygga lådorna, har inte tid att bygga eget, sedan blir det ju bättre med nån som har 30år som plåtslagare.
Ska göras fästen nu till alla lådor så kan jag montera batterierna i sist.
Alla lådor under samma tak nu. Beställt dom snygga lådorna, har inte tid att bygga eget, sedan blir det ju bättre med nån som har 30år som plåtslagare.
Snyggt! Blev de enligt "tyskarnas bibel" eller fick du modifiera dem något?
Gjorde egna mått, bakre lådan något större, kommer det en tid man vill byta batterier så finns det gott om plats.
Alltid bra att försöka bygga nått man kan bygga vidare på senare så man inte måste göra om för mycket tänker jag.
Vad behöver du ha ritat i CAD? Kanske kan hjälpa till.
Jag har förstått att CAD tar mycket tid, och det är ju nice då man kan bara beställa grejer vid massproduktion, just nu ser det ut som stt det bara blir en liten skala av massproduktion, kanske bygger 1-10 kitt o då kanske det inte är värt besväret, men absolut, i framtida projekt tror jag visst att det kommer att löna sig.
Ska du bygga 10 st så kan en cad modell och lite 3d printade detaljer vara trevligt.
Ska det massproduceras, så krävs tyvärr mer än en cad modell. Hur stora serier tänker du dig? Och vad vill du ha tillverkat?
Gjorde egna mått ? bakre lådan något större, kommer det en tid man vill byta batterier så finns det gott om plats ?
Alltid bra att försöka bygga nått man kan bygga vidare på senare så man inte måste göra om för mycket tänker jag ?
SportPilot skrev:
Ev_volvo142 skrev:
matteeee skrev:
Vad behöver du ha ritat i CAD? Kanske kan hjälpa till.
Jag har förstått att CAD tar mycket tid, och det är ju nice då man kan bara beställa grejer vid massproduktion, just nu ser det ut som stt det bara blir en liten skala av massproduktion, kanske bygger 1-10 kitt o då kanske det inte är värt besväret, men absolut, i framtida projekt tror jag visst att det kommer att löna sig.
Ska du bygga 10 st så kan en cad modell och lite 3d printade detaljer vara trevligt.
Ska det massproduceras, så krävs tyvärr mer än en cad modell. Hur stora serier tänker du dig? Och vad vill du ha tillverkat?
Ja först måste jag se om intresse finns, men då det är en så vanlig bil så tror jagdet kan va intresse.. När bilen är klar så blir det att visa upp bilen samt systemet, sedan om det blir beställningar så tar jsg det därefter tror jag.