3379
Sök

Volvo 945 d24tic får knappt något laddtryck

124 Inlägg
6 juni 2011
Trådstartare
Hejsan jag har problem med min 945a det sitter en d24tic i den, jag får nästan inget laddtryck jag får turbon att ladda 0,3 vid strax över 3000 varv innan laddade den 1,1 bar och vid 3000 varv var det fult ladd. Det är original turbo på den.
Detta hände när jag kom körandes låg på cirka 90km/h med jämn gas och utan förvarning började den saka bara och nu känns de som ja får trampa mer på gasen innan den tar. Jag har även på skruvad pump så den köla rätt friskt innan nu kölar de inte nått i stort sett? pumpen är även nyrenoverad så tror inte de är den som är felet.
Jag har även testat att dra wastegate slangen men den laddar lika lite för de har även bytt intercooler och alla slangar till tryckrör och ic men utan framsteg.
Vad kan felet vara tack på förhand.

64 Inlägg
7 juni 2011
De är förmodligen Turbon som kastat in handduken=)

124 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Nu har jag även byt pump men utan framsteg bilen får inget laddtryck i alla fall jag har skruvat loss turbon och den ser fin ut inget slitage till att tala om och axeln snurrar jätte lätt och fint trodde först axeln gått av men den snurrar även på luft sidan om ja snurrar på den i kompressordelen. kan turbo vara skrot ändå?

124 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Ingen turbo kunnig som har nån ide

154 Inlägg
9 augusti 2011
de kan ju vara läckage på insugs sidan eller på avgas sidan innan turbon. Alltsp att någon packning har gått eller spricka.

Trimma lungt!

124 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Har testat byta alla slangar rör och ic 2 gånger till grejer ja vet är hela sen har jag även testat bygga om till vanlig turbo alltså kört utan ic kört slang från insuget direkt in på turbon men utan framsteg. De enda ja kan komma på är insugspackningen då för den har ja inte kollat men då borde ju inte bilen gå så bra som den gör på tomgång tycker ja?

Sök