4234
Sök

Mappnings program?

25 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Hej, jag funderar om det finns några program som man kan använda sig av för att mappa sin bil själv? Nå lätta eller är dom svåra? Jag funderar på att konvertera om min sug-motor till tubo och jag vill veta lite om mappning innan jag börjar tongue, och är det någon som har konverterat sin 850 GLT till Turbo? big_smile

Mvh Johan Rapp

Den som ingen turbo har han får åka utan bar!!

1 417 Inlägg
16 juli 2007
Det är inte så att du ska skaffa ett eftermarknassprut eller piggyback innan du börjar leta program? Eller funkar orginalsprutet att mappa om?

25 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Holme skrev:
Det är inte så att du ska skaffa ett eftermarknassprut eller piggyback innan du börjar leta program? Eller funkar orginalsprutet att mappa om?

hehe jag vet inte alls, är väldigt ovetande om det här tongue

Den som ingen turbo har han får åka utan bar!!

1 417 Inlägg
16 juli 2007
Det du kan göra är att kolla på det olika styrsystem-tillverkarnas hemsidor. jag skulle tippa på att många av dem har egna program.

10 287 Inlägg
16 juli 2007
Inget ont menat, men då bör du låta bli. Jag vet att man säger "provar man inte så lär man sig inget" men i detta fall så är det ett enormt jäkla jobb med en mycket hög kunskapströskel när det "bara" är att skaffa rätt boxar till en Turbo från tex Bildelsbasen.

Du inser väl också att du inte kan regga om bilen med turbo. (läs den sticky som finns i ämnet).

/Göran

Rapp skrev:
hehe jag vet inte alls, är väldigt ovetande om det här tongue

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök