2949
Sök

Slipa bort rinningar?

92 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Håller just nu på att omlackera ett litet område på min bil och är inne på det 4:e lagret klarlack. Ja har under hela processen varit noga att ta väldigt tunna skickt vid varje lager. Tyvärr så var man ju tillräckligt klantig att få rinningar på ett ställe. Vad ska jag göra nu? Jag har ett 1200 papper liggandes med klos, ska jag köra på med detta tills rinningen är väck? Jag ska lägga på ungefär 1-2 lager till så jag är inte helt färdig! Kom med tips och råd! MVH
Senast redigerat av CL (17 juli 2007)

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
17 juli 2007
jag är rätt säker på att det finns en tråd med exakt samma namn på titeln om inte ännu bättre så jag tar för givet att du inte testat söka va ? smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

92 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Jag har sökt tillräckligt! Både här på garaget och goggle, men har inte fått nåt tillräckligt bra svar. Verkar finnas över 1000 lösningar men jag är bara ute efter det enklaste, korrekta och möjligtvis bästa!

Edit: Jag hade sökt, fast på fel område hehe! Helt fel område "motor och motorstyrning"! roll Tack ändå!
Senast redigerat av CL (17 juli 2007)

438 Inlägg
17 juli 2007
CL skrev:
Håller just nu på att omlackera ett litet område på min bil och är inne på det 4:e lagret klarlack. Ja har under hela processen varit noga att ta väldigt tunna skickt vid varje lager. Tyvärr så var man ju tillräckligt klantig att få rinningar på ett ställe. Vad ska jag göra nu? Jag har ett 1200 papper liggandes med klos, ska jag köra på med detta tills rinningen är väck? Jag ska lägga på ungefär 1-2 lager till så jag är inte helt färdig! Kom med tips och råd! MVH

Nu är det svårt att ge dig exakt tips på hur du ska göra när man inte kan se det, har du bild på det kanske?

Annars så kan du ta ett vanligt rakblad och skrapa bort det överflödiga "rinn" och polera sedan

Lackerare
159 Inlägg
18 juli 2007
Hej!

Är det stora rinningar, så använd ett rakblad och skär försiktigt bort det mesta, men var försiktig så du inte skär för mycket.

Sedan tar du ca 1500-2000 våtslip papper och slipar ner rinningarna.

Sedan är det bara att polera upp ytan igen.

Inne på LackForum, kan du få lite tips. Kolla på FAQ.

Lycka till smile

MVH

BESÖK LACKFORUM PÅ: http://lackering.forum24.se/

41 Inlägg
19 juli 2007
Skär av rinningen med ett rakblad försiktigt, sen polera!

Sök